כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

'פורבס': הרבי מליובאוויטש ורבי נחמן משפיעים יותר מהאדמו"ר מבעלזא

אחרי שפרסם את דירוג האדמו"רים והרבנים העשירים ביותר בישראל, מגיש מגזין 'פורבס' את דירוג רשימת הרבנים המשפיעים ביותר בישראל • מי במקום הראשון? ואיזה מקום חולקים הרב הראשי הגר"י מצגר והרב הראשי לשעבר הגר"י לאו • ומה הדירוג שלכם? טקבקו

הרבי מליובאוויטש
הרבי מליובאוויטש

ימים ספורים אחרי שפרסם את דירוג האדמו"רים והרבנים העשירים ביותר בישראל, מפרסם מגזין 'פורבס' את דירוג רשימת הרבנים המשפיעים ביותר בישראל. "החצר העשירה ביותר בארץ היא לא בהכרח גם המשפיעה מכולן", נכתב בפתיחה לכתבה.

במקום הראשון ממוקם הגר"ע יוסף בן 92 - "ללא ספק הרב המשפיע בישראל, גם פוליטית וגם רוחנית", נכתב במגזין.

מיד לאחריו, במקום השני, מופיע הגרי"ש אלישיב, ש"נחשב לפוסק ההלכה האשכנזי החשוב ביותר בדור. הרב אלישיב שולט על הציבור החרדי והמשפיע ביותר בקרב הציבור הליטאי־חרדי". ככל הנראה התחקיר לכתבה בוצע עוד בטרם חלה הרב ואושפז בבית החולים 'שערי צדק'.

הגראי"ל שטיינמן מופיע במקום ה-3 ברשימת הדירוג. עליו נכתב: "מסומן כיורשו של הרב אלישיב".

במקום ה-4 נמצא הגר"ח קנייבסקי: "אחד מפוסקי ההלכה החשובים בציבור החרדי".

במקום ה-5 מתוך 20 המקומות נמצאים שתי דמויות שכבר נפטרו - רבי נחמן מברסלב והרבי מליובאוויטש זצ"ל, ש"נפטרו לפני שנים, אבל נערצים גם על ידי חילונים רבים". לפי המגזין, גם אחרי מותם הם נחשבים לברי השפעה גדולים.

מיד לאחריהם מופיעים הרבנים שמואל אליהו, הרב מוטי אלון והרב שלמה אבינר.

האדמו"רים מגור ובעלזא מופיעים במקומות 9 ו-10 בהתאמה. שני מקומות לאחר מכן, במקום ה-12 מופיע האדמו"ר מויז'ניץ ש"עומד בראש אחת החצרות החשובות והגדולות בישראל ובעולם". את המקום ה-13 קטף הראשל"צ, הרב שלמה משה עמאר, בשל העובדה כי "רבים בש"ס מייעדים לו את כתר היורש של הגר"ע יוסף".

את המקום ה-14 חולקים שלושה רבנים, הרב יורם אברג'ל, הרב ראובן אלבז והרב אמנון יצחק, "מגדולי המחזירים בתשובה. במקום ה-15 נבחר דמות רבנית מפתיעה, לטענת רבים שנויה במחלוקת, הרב יובל שרלו כשבדברים שכתב המגזין על הרב שרלו נכתב: "פסיקותיו הליברליות חריגות בעולם ההלכתי".

גם את המקום ה-16 חולקים 2 דמויות רבניות, הרב יאשיהו פינטו והרב יעקב איפרגן המכונה 'הרנטגן', "מקיימים יחסים צמודים עם בכירי הפוליטקה והכלכלה בישראל". מיד אחריהם מופיעים הרב רצון ערוסי, הרב הראשי הרב יונה מצגר והרב הראשי לשעבר ורבה של תל אביב הרב ישראל מאיר לאו שחולקים את המקום ה-18.

במקום ה-19 מופיע הרב בניהו שמואלי. ובסוף הרשימה, במקום ה-20 מוקם הרב חיים כהן המכונה 'החלבן' עליו נכתב: "בניגוד לאחרים, הוא אינו מגדל זקן ואינו בעל מראה חרדי. הוא נוהג לחבוש כובע קסקט על ראשו ועובד למחייתו ב"מחלבות דשן" בתל אביב, ועל כך כינויו".

קישורים:
אתר פרובס ישראל
הגר''ע יוסף הגראי''ל שטיינמן הגר''ח קנייבסקי בעלזא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 40 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד