ה' אייר התשפ"ד
13.05.2024

פגש בן הדוד שאבד בשואה • ר' יהודה ידוב ז"ל

בבני ברק נפטר ניצול השואה ר' יהודה ידוב • לאחר השואה עלה ארצה ושירת בגולני ובתותחנים • לאחר שכבר נחקקו שמות בני משפחתו על מצבת אביו - מצא אותם בחיים

יהודה ידוב בראיון ל'בחדרי חרדים'.
יהודה ידוב בראיון ל'בחדרי חרדים'.

ברוך דיין האמת: בבני ברק נפטר היום (ד') ר' יהודה ידוב ז"ל והוא בן 80.

המנוח ז"ל עבר את מאורעות השואה האיומה תוך שהוא נודד בעיירות פולין עם בני משפחתו, וניצל. לאחרונה, ביום הולדתו, חגג את הוצאת ספר זכרונותיו על השואה.

בשנה האחרונה התפרסם בתקשורת, לאחר איחוד משפחות מפתיע ומרגש עם בן דודו - בן ציון הדר, שנערך ביום השואה. אפילו על מצבת אביו ירחמיאל ז"ל כבר כתב לזיכרון עולם על דודתו הינדה אברהם וחמשת ילדיהם שנהרגו בשואה, ורק לאחר שגילה במפתיע את בן דודו האבוד - שונה הנוסח.

בראיון שנתן ל'בחדרי חרדים' סיפר יהודה ז"ל: "אני זוכר שיום אחד הגרמנים נכנסו לעיירה ופשוט ירו לכל עבר. בהזדמנות אחרת לקחו יהודים לעבודה וביניהם גם את הרב שלי בחיידר. רובם אנשים מבוגרים שלא הצליחו ללכת במהירות ובגלל זה הרגו את כולם.

"פעם הגיעו גרמנים לבית כנסת, הוציאו ספר תורה והביאו אותו לבחור שלא היה דתי, הם הורו לו לדרוך על הספר, וכשהוא סירב - הם הרגו אותו".

במהלך המלחמה יהודה ז"ל ומשפחתו התגלגלו לגרמניה ומשם לצרפת. בתום המלחמה הוא עלה לארץ, התגייס לצה"ל ושירת בגולני ובתותחנים. את משפחתו המורחבת הוא כלל לא חיפש. היה לו ברור שהם נספו בשואה. "הכנסתי 'דף עד' ל'יד ושם' על כך שהם היו בגטו ורשה", סיפר.

הותיר אחריו משפחה מורחבת, 22 נכדים ו-14 נינים.

הלוויתו תצא הערב בשעה 20:30 מביתו ברחוב בעלזא בבני ברק, לבית העלמין סגולה בפתח תקוה.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.
ידוב שואה מפגש לוויה יד ושם

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד