כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024

אנגליה: זוג יהודי התבקש לענוד 'טלאי צהוב'

במסגרת אירועי שחזור לתקופת המלחמה התבקש זוג חרדי לענוד טלאי צהוב על בגדיו • הבעל: "חוסר כבוד לששת המיליונים" • האשה: "כמה מבני משפחתי נהרגו בשואה"

טלאי צהוב. צילום ארכיון: פלאש 90
טלאי צהוב. צילום ארכיון: פלאש 90

בני זוג יהודים המתגוררים באנגליה עברו בסוף השבוע האחרון חוויה קשה: השניים הגיעו לסוף שבוע של שנות ה-40, אירוע המתקיים מידי שנה בלנקשייר שבאנגליה, בו משחזרים המשתתפים את החיים באנגליה בימי מלחמת העולם השניה.

לדברי בני הזוג, הם התבקשו על ידי המארגנים לעטות על בגדיהם מגן דוד צהוב, ולגלם דמויות יהודיות הנרדפות בשואה. לדבריהם, משתתפים אחרים עטו על עצמם מדי אס.אס.

בראיון לעיתון 'מנצ'סטר איבנינג ניוז' סיפרו בני הזוג בזעם על כך שהתבקשו להתלבש כפליטים, כדי לשוות לאירוע "מימד נוסף להעברת האווירה באותה תקופה. זה היה חוסר כבוד מוחלט לששת מיליון היהודים ולאנשים הנוספים שנרצחו בידי הנאצים, לראות את המשתתפים במדים הללו", אמר הבעל. "זו הייתה בקשה תמימה, אך כמובן שלא הסכמנו לעשות זאת. אף יהודי לא היה מסכים לכך".

"רצינו לחגוג את המעורבות הבריטית, שבלעדיה יהודים נוספים היו נרצחים", סיפרו בני הזוג. "עם זאת, לא הבנו מדוע באירוע המתרכז בפעילות הבריטים במהלך המלחמה, נחוץ שאנשים יתחפשו לקציני אס.אס. הם כלל לא דרכו על אדמת בריטניה".

האישה סיפרה כי בני משפחתה נספו בשואה, מה שהחריף יותר את הזעזוע שחשה. "כמה מאחיותיה ואחיה של סבתי מצאו את מותם במחנות הריכוז. אחת מבנות הדודות של אימי אף נורתה למוות בפני משפחתה", אמרה.

בשנה שעברה החליטו מנהלי האירוע לאסור את השימוש במדים נאציים, בשל החשש לפגיעה במשתתפים.
המנהל הכללי של האירוע הגיב בעקבות פרסום המקרה כי ינקטו צעדים על מנת למנוע את הישנותו.
טלאי צהוב שואה אנגליה אס אס נאצים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד