כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

הגר"א ברלנד: "יהודי זה לא לזרוק אבנים בשבת"

קהילת 'שובו בנים' מתרגשת לקראת הכינוס הענק באיצטדיון 'וינטר' • יקי אדמקר התלווה לוועד המארגן לפגישת הכנה באישון ליל במעונו של הגר"א ברלנד • בלעדי

הגר"א ברלנד. צילום: קובי הר צבי
הגר"א ברלנד. צילום: קובי הר צבי



לקראת המעמד של מוסדות ברסלב - שובו בנים' שיתקיים בעוד שבועיים באצטדיון 'וינטר' ברמת גן, נכנס אמש (ד) כתב 'בחדרי חרדים' אל מעונו של הגר"א ברלנד יחד עם הוועד המארגן האחראי על הפקתו.

סמוך לשעה 1:00 בלילה, קיבל הרב את חברי הוועד המארגן בביתו בביתר עילית.

כבר במסדרון הדירה, נשמעים הדיבורים אודות הכינוס. "בכל מקום זה הנושא", אומר לנו אחד ממקורבי הרב. "בקהילה כולם נרגשים ומבינים שמדובר במעמד גדול. אתה תשמע מהרב עוד מעט כמה הכינוס חשוב עבורו", הוא מכין אותי.

יחד עם הוועד המארגן, נכנסנו לחדרו של הגר"א ברלנד.

בתחילה הנחה אותם הרב לגבי הגעת הנשים לכינוס. "שהכניסות יהיו בצדדים שונים", אמר להם. הגר"א גם ביקש "שתהיה הפרדה מוחלטת על פי כל הכללים".

חברי הוועד סיפרו לרב ברלנד כי תוך ימים אחדים נמכרו קרוב ל-4,000 כרטיסים. הם הוסיפו לספר כי ביממה האחרונה נתרם שלט פרסום ענק לכינוס שיוצב על בניין הבורסה. הרב ביקש לכתוב על השלט את הדברים הבאים: "מי לה' אליי. נתכנס יחד חרדים וחילונים לכנס אחדות עם ישראל כדי לעורר את הניצוץ היהודי שבכולנו ויחד נביא השפעה על אומות העולם".

כששאלנו את הרב מהי מטרת הכינוס, השיב: "לאחד את עם ישראל בתשובה. זו תקופה שבה כל יהודי רוצה להתקרב, אך מחפש את הדרך הנכונה. יהודי זה לא לזרוק אבנים בשבת. המטרה היא לעורר כל יהודי על ידי גילוי האמת".



הגר"א ברלנד בשיחה עם הוועד המארגן, הלילה


הרב אליעזר ברלנד שובו בנים ברסלב איצטדיון וינטר רמת גן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד