כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

יענקי ברגר יישאר שבוע נוסף במעצר

שירות המבחן הציע לשחרר את ברגר לביתו, אך השופט קבע כי קיים חשש לבריחתו מהארץ, ולפיכך ביקש בדיקה של חלופת מעצר במגדל העמק • ברגר יישאר בינתיים במעצר

יעקב ברגר
יעקב ברגר

לפני למעלה מחודש, בתאריך י"ד אייר פשטו חוקרי מפלג ההונאה של משטרת ירושלים על תלמודי תורה חרדים בירושלים ובביתר-עילית, לאור החשד שהם הונו את המדינה, וקיבלו מלגות עבור רשימות תלמידים פיקטיביות בסכומי עתק של מיליוני שקלים.

בפשיטה נעצרו חמישה בני אדם, בהם שני מנהלי העמותה ושלושה מנהלי תלמוד התורה 'תפארת התורה' בביתר עילית ועמותת 'וזאת הברכה' ברחוב יעקובזון בירושלים, ומנהלי מוסד נוסף ברחוב עזרא.

מהמשטרה נמסר כי מדובר בתלמודי תורה בהם לומדים מאות ילדים. על פי החשד, מנהלי תלמודי התורה רשמו עוד כ-1,500 ילדים בגילאים 4 עד 7 אשר כלל אינם לומדים במוסדות. יתר על כן, חלקם לומדים במוסדות הקנאים שאינם רשומים כלל במשרד החינוך.

לפני כשלושה שבועות הוגש כתב אישום חמור נגד מנהל ה'תלמוד תורה' יעקב ברגר, ועוזרו יוסף צדוק, ובו הןם נאשמים ב-3 סעיפים: הוצאת דבר במרמה, הלבנת הון והעלמת מס בעשרות מיליוני שקלים. המשטרה דרשה הארכת מעצרם עד תום ההליכים, הן בשל חומרת העבירות והן בשל החשש שברגר ינסה להימלט לחו"ל. שופט המחוזי בירושלים אריה רומנוב ביקש להכין תסקירים משירות המבחן ולפיהם יתן את החלטתו.

היום (ה) הגיש שירות המבחן את התסקירים ביחס לשני הנאשמים. לאור ההבדל בין השנים, והעובדה שצדוק היה רק 'פועל' של ברגר, מה גם שלגבי לא קיים חשש הימלטות, נמסרו החלטות שונות לגבי השנים.

את יוסף צדוק המליצו בשירות המבחן לשחרר לביתו, בתנאי מעצר בית מלא ובפיקוח של בני משפחתו. שירות המבחן אף הציע, כי לאור המצוקה הכלכלית בה נתונה משפחתו, יתאפשר לו בהמשך להגיש בקשה לצאת לעבודה. לעומת זאת, עורך דינו טען כי אין כל סכנה הנשקפת ממנוף ולפיכך ביקש לשחררו ללא כל הגבלה על תנועותיו.

השופט החליט לשחררו למעצר בית חלקי בשכונת גבעת זאב בתנאים מגבילים. צדוק יהיה רשאי לצאת מהבית בליווי מפקח (אחד מקרובי משפחתו) מידי יום בין השעות 09:00 ל-18:00. יפקיד את דרכונו ונאסר עליו לצאת מהארץ. בנוסף, התבקש צדוק להפקיד ערבות בסך 15,000 שקל, ולחתום על התחייבות עצמית בסך 75,000 שקל. גם כל אחד מהמפקחים שנימנו הוצרך לחתום על ערבות של 25,000 שקל.

לעומת זאת בכל הנוגע ליעקב ברגר, החשוד המרכזי בפרשה, השופט שלל את חלופת המעצר שהוצעה בביתו שבירושלים. לדבריו, היות ושם יהיה ברגר בסביבתו הטבעית, יקל עליו הדבר להימלט מהארץ, ובנוסף מתחזק החשש שישוב ויעשה את המעשים המיוחסים לו.

אלא שהשופט הזכיר כי בשעתו הוצעה חלופת מעצר ולפיה ברגר ישהה במגדל העמק, בפיקוחו הצמוד של הרב גרוסמן. חלופה זו לא נבדקה על ידי שירות המבחן ולא נכללה בתסקיר. לפיכך, ובכדי שתמונת הדברים בפני בית המשפט תהיה מלאה יותר – ומבלי התחייבות כלשהי של בית המשפט – התבקש שירות המבחן לבדוק גם חלופה זו.

עד להשלמת התסקיר ביום שלישי הקרוב - הושאר ברגר במעצר.

עו"ד אבי לביא ודוד ליבאי, באי כוחו של יעקב ברגר, מסרו ל'בחדרי חרדים': "בית המשפט ביקש משירות המבחן לבחון את החלופה של הרב גרוסמן אשר נראית לו יותר מתאימה בשלב הזה, זה משמח אותנו מאוד ואנו אופימיים לגבי הבאות, ומקווים כי הוא ישוחרר לחלופת המעצר".

עוד הוסיפו: "אם בית המשפט היה מקבל את עמדת הפרקליטות, הוא לא היה מורה לשירות המבחן לבחון חלופת מעצר, והיה משאירו למעצר עד תום ההליכים".
ברגר הארכה צדוק רמאות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד