כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

אחרון תלמידי פוניבז' דליטא • הסופר ר' אהרן בן ציון שורין

בניו יורק נפטר בגיל 99 הסופר החרדי הנודע ר' אהרן בן ציון שורין • אחרון תלמידי פוניבז' בליטא • לפני כ-15 שנה העלה את עצמותיו של גאב"ד ריטובה לישראל

אחרון תלמידי פוניבז' דליטא • הסופר ר' אהרן בן ציון שורין
מנחם הלוי

ברוך דיין האמת: בניו יורק נפטר היום (ה) בגיל 99 הרב אהרן בן ציון שורין, אחרון תלמידי ישיבת פוניבז' דליטא, ומגדולי הסופרים האורטודוקסים בארה"ב.

הרב שורין, יליד ריטובה שבליטא וחניך ישיבותיה, נולד לאביו ר' משה שורין ראש ישיבת ריטובה בשנת תרע"ד, למד בטלז, ובהמשך עבר לישיבת פוניבז' ולמד אצל הרב מפוניבז' זצ"ל, אליו נקשר בעבותות של אהבה, ועד יומו האחרון שמר על קשר עם נכדו - נשיא ישיבת פוניבז' הגר"א כהנמן. טרם פרצה המלחמה - בשנת תרצ"ו - עלה ארצה ולמד בישיבות חברון ולומז'ה בפתח תקווה.

בשנת תרצ"ט, והוא בן 25 בלבד, הוסמך לרבנות על ידי הרב הראשי דאז הגרי"א הרצוג ועל ידי הגרא"ז מלצר זצ"ל, לאחר כשנה עבר להתגורר בארה"ב, שם למד בישיבה-יוניברסיטי ובאוניברסיטת קולומביה, בישיבה-יוניברסיטי גם לימד במשך שנים אחדות.

בגיל 28 נתמנה לרב בית הכנסת 'אנשי סלוצק' שבניו יורק, שם מילא את מקום אביו שנפטר. שנתיים אחר כך נישא לזוגתו, בתו של הגאון רבי משה דב ריבקין ר"מ מתיבתא 'תורה ודעת' בברוקלין. שנה אחר כך נתמנה לרבנות בית הכנסת 'תורת משה' בברוקלין ואף ניהל במשך כמה שנים תלמוד תורה במקום.

כאשר נוסדה הסתדרות פועלי אגודת ישראל באמריקה נתמנה כסגן הנשיא הראשון, היה גם חבר בועד הפועל של אגודת ישראל, מלבד זאת היה חבר באגודת הרבנים באמריקה ובאגודת הסופרים והעתונאים היהודים.

נודע כאחד מגדולי הסופרים האורטודוקסים של יהדות ארה"ב, את מאמריו המושחזים החל לפרסם עוד בטלז ובפוניבז', כשהתגורר בישראל היה מפרסם מאמרים בשבועון 'קול ישראל' של אגודת ישראל, אך את עיקר פרסומו קנה בזכות מאמריו בארה"ב, אותם פרסם ברבעון 'תלפיות', בירחונים 'המסילה' ו'הפרדס' ובמקומות נוספים.

בהמשך הוציא אוסף גדול ממאמריו בכמה כרכים, בנוסף גם חיבר ספר עלילתי על רקע ההיסטוריה היהודית בשם 'קשת גבורים'.

לפני כ-15 שנה העלה לישראל את עצמותיו של רבה של ריטובה, הגאון רבי שמואל פונדילר הי"ד, שהיה מגדולי תלמידי סלבודקא, נרצח על ידי הנאצים בימות הזעם ונקבר בקבר ארעי בחצר של בית. הגאון נקבר בבית החיים פוניבז' בבני ברק, והרב שורין ספד לו בהיכל ישיבת פוניבז'.
לומזא פוניבז ליטא סופר נפטר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד