כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

'צעקה' במדבר • "מוריד את כל הקליפות והחסמים"

אירוע ה'צעקה' יתקיים במדבר יהודה בהשתתפות מאות אנשים • בחצות יפצחו המשתתפים בזעקה גדולה, שתימשך כרבע שעה • "מביע צער וכיסופים כמו עם ישראל במצרים"

מדבר יהודה
מדבר יהודה

בעלי החיים השוכנים במדבר יהודה כבר נערכים למעמד ה'צעקה' שיתקיים במקום בערב ראש חודש תמוז, כאשר מאות אנשים צפויים להגיע לאזור רוג'ום אל נאקה במטרה ...לצעוק.

מדובר בפעם השישית בה מתקיים אירוע ה'צעקה', שיהיה השנה בסימן 'גאולת העולם'. למקום יגיעו אנשים מכל גווני האוכלוסיה: חסידים, בחורי ישיבות ליטאים, צעירי נוער הגבעות וקהל גדול של חוזרים בתשובה.

קצת לפני חצות הם שומעים דברי תורה ומוסיקה בכדי 'להיכנס לאווירה'. בחצות הלילה, עת רצון, מתחילים המשתתפים לצעוק בקול רם.

"הצעקה נמשכת כמעט רבע שעה", אומר אלדד אילת, אחד ממארגני 'הצעקה' ל'בחדרי חרדים'. "התחושה אחר כך, היא תחושה נפלאה, תחושת שחרור שאין כמותה. אתה מרגיש קרוב לקב"ה, קרוב לכל אותם אנשים שנמצאים סביבך. זה מוריד ממך את כל הקליפות והחסמים שהרגשת עד אותה צעקה", הוא מסביר. "חובה לצעוק ולהריע על כל צרה ואיום שבאה על הציבור".

בסרט מיוחד שהוכן בעקבות אירועי 'הצעקה' אומר צבי יחזקאלי, פרשן ערוץ 10 לענייני ערבים, שהתקרב בשנים האחרונות לדת והשתתף באחד מהאירועים, "זו צעקה מתוך עומק הבטן. מתוך הלב. צעקה אמיתית. הלבבות נפתחים".

גם הרב ארז משה דורון מסביר בסרט: "גם במצרים אנחנו רואים שעם ישראל הדבר היחידי שהם יכלו לעשות זה לצעוק. צעקה זה הקול הכי פשוט, הכי מביע צער וכיסופים וזה גם הדבר שכל אחד יכול לעשות".

את האירוע ילוו רבנים, אמנים ומוסיקאים.
הצעקה צבי יחזקאלי אלדד אילת רבנים מדבר יהודה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד