כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

חיל הים עצר סירת מבריחים פלסטינית

חיל הים עיכב את הסירה ומפעיליה לחקירה, מחשד למעורבות בהברחת אמצעי לחימה • על הסירה נמצאו חלקי חילוף לרכב • "כל כמה שבועות נתפסות הברחות"

חלקי החילוף שנתפסו על הסירה. צילום: חיל הים
חלקי החילוף שנתפסו על הסירה. צילום: חיל הים

חיל הים עצר שלשום (ד) סירת דיג פלסטינית אשר עסקה בהברחה בלתי חוקית, כאשר הייתה בדרכה לרצועת עזה. על כלי השיט לא נתפסו אמצעי לחימה, אלא חלקי חילוף לרכבים, למרות זאת היא הייתה עשויה להבריח אמצעי לחימה לשימוש ארגוני הטרור ברצועה – ולכן נתפסה לבידוק על ידי ספינות חיל הים.

בשעות הערב הוזעק כוח של חיל הים אל עבר סירת דיג פלסטינית אשר חרגה מהשטח הסגור לכיוון רצועת עזה. לאחר שזוהתה על ידי כלי הבט"ש של פלוגה 916, עוכבה הסירה ומפעיליה נעצרו. מיד בתום החקירה שוחררו המבריחים לרצועת עזה דרך מעבר ארז.

פלוגת הדבורות 916, אשר אחראית על הגנת הזירה הימית הדרומית של חופי המדינה, מבצעת פעילויות בטווחים הקרובים לחוף על מנת למנוע הברחות נוספות. "על הספינה נראה ציוד רב שבאותה המידה יכול היה להיות אמל"ח", אמר לאתר צה"ל מפקד סיירת דבורות בחיל הים, סרן מ'.

כאשר סירת דיג עוינת חוצה את הגבול ונכנסת אל תחום המים הטריטוריאליים שבפיקוחה של ישראל, היא נעצרת מיד על ידי כוחות חיל הים. "יש הברחות רבות של סחורות אשר נתפסות, כל כמה שבועות", הוסיף סרן מ'. המבריחים העצורים עוברים בדיקה יסודית של תכולת הסירה ובמידת הצורך נחקרים לגבי מניעיהם. במידה ולא נמצאה שייכות לארגון טרור מוחזרים המבריחים לרצועת עזה בצורה מסודרת, ביחד עם הסירות שנתפסו.
חיל הים סירה הברחה חלקי חילוף שייטת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד