ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024

רוצה להיות ש"ץ או שוחט? טהר את האינטרנט

בעקבות 'יום הטהרה' בסאטמר: במעונו של האדמו"ר התקיימו אסיפות במטרה להביא פתרון לאינטרנט מהיר מסונן • עסקני גור הציגו טלפון כשר, בו ניתן לקבל מייל

'יום הטהרה' בקרית יואל
'יום הטהרה' בקרית יואל



חודש אחרי הכינוס הגדול כנגד 'פגעי הטכנולוגיה' - ובקהילות החרדיות עושים הכל כדי להלחם בפגעי הטכנולוגיה, באמצעות חסימה וסינון.

הבעיה: שירותי הסינון המרכזיים שמציעה חברת J-NET, אינם מסוגלים לספק אינטרנט מהיר ברמת 4G - דבר הפוגע בעבודתם של אנשי עסקים.

החדשות: עסקנים מחסידות בעלזא ישבו עם אנשי עם חברת J-NET ופיתחו תוכנה חדשה שיכולה לסנן גם אינטרנט מהיר ולוויני.

בשבוע שעבר התקיימה אסיפה גדולה בבית האדמו"ר מסאטמר, כאשר הגיע לווילאמסבורג, יחד עם עסקני קהילות סאטמר ובעלזא, שם עברו על כל החלקים של התוכנה החדשה, שתשווק בשבועות הקרובים. "לאנשי עסקים לא יהיה יותר תירוץ שהם לא יכולים לקבל אינטרנט מהיר וכשר", אומר אחד העסקנים.

אסיפה נוספת התקיימה ביום חמישי בבית האדמו"ר מסאטמר, בנוכחות רבני ועסקני קהילת גור בארה"ב, בקשר ליוזמת הטלפונים הכשרים בארה"ב, בהם ניתן לקבל מיילים ואפילו לגלוש באינטרנט מסונן - תחת חותמת כשרות.

עסקני ורבני גור הציגו בפני האדמו"ר את הטלפונים הכשרים, שהחלו להימכר ב'יום הטהרה' שנערך בקרית יואל, ביום ראשון שעבר.

בבית המדרש סאטמר בלייקווד, המהווה שטיבלאך מרכזי בעיר, נתלתה בימים האחרונים מודעה על ידי הדומ"ץ, הגאון רבי מרדכי בצלאל קליין, לפיה מי שברשותו אינטרנט לא מסונן לא יכול לגשת לשמש כשליח ציבור בבית המדרש, אפילו אם יש לו 'חיוב' או יארצייט.

במקביל, ארבעה ועדי כשרות בארה"ב - בראשות אב"ד נירבאטר, האדמו"ר מגאלנטא, רבני סקויורא ומערכת הכשרות של התאחדות הרבנים - הוציאו בימים האחרונים מכתבים לשוחטים והבודקים, לפיהם, מי שיהיה ברשותו מכשיר לא כשר, לא יוכל להמשיך בעבודתו.

הנימוק: דברי הגר"ש וואזנר והאדמו"ר מסאטמר, לפיהם, שוחט שברשותו מכשיר עם אינטרנט, שחיטתו פסולה.

כך מתקינים סינון ב'יום הטיהור' בסאטמר:





































סאטמר מחשבים פלאפונים טכנולגיה האדמור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד