כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

טיסת גירוש ראשונה יוצאת לדרום סודן

לאחר חודשים של היסוס, יוצאת היום טיסת גירוש ראשונה • 120 דרום סודנים יגורשו לבירת דרום סודן • האלימות עולה שלב: חזיז הושלך על ריכוז אריתראים בדרום תל-אביב

חוזרים הביתה. מסתננים סודנים במעצר
חוזרים הביתה. מסתננים סודנים במעצר צילום: פלאש 90

אמש הוטל חזיז במועדון של מסתננים מאריתריאה. זאת על רקע גירוש ראשון שיתבצע היום של 120 מסתננים סודנים לג'ובה, בירת דרום סודן.

הטיסה בה ישובו המסתננים לביתם, היא הראשונה בשורת טיסות הצפויה בשבועות הקרובים במסגרת מבצע 'חוזרים הביתה' של משרד הפנים. היא תתבצע ישירות מנתב"ג לגו'בה, בירת דרום סודן.

לטיסה יתלוו אנשי משלחת מטעם ממשלת דרום סודן שביקרה בישראל בימים האחרונים, וליוותה את מבצע איסופם של המסתננים שהסגירו עצמם.

אנשי המשלחת תיאמו את הפעילות מול משרד הפנים, בדקו את נתוניהם של המוחזרים ויצטרפו גם לטיסה הראשונה מנתב"ג.

ברשות האוכלוסין וההגירה מדווחים על היענות רבה של מסתננים להסגיר עצמם ולשוב לארצם באופן מוסדר לאחר שיצוידו בסכום של אלף יורו וכרטיס טיסה חזרה הביתה.

אמש, ערכו ארגוני סיוע לזרים 'מסיבת פרידה' בגן לוינסקי בתל-אביב. הפעילים חיזקו את ידיהם ותקפו את מבצע 'חוזרים הביתה' של משרד הפנים.

תוך כך, אדם אחד נכווה קל בבטנו ונזק נגרם למועדון של מסתננים בדרום תל-אביב, לאחר שהושלך הלילה חזיז למקום.

החזיז הושלך למועדון ברחוב האצ"ל שבשכונת התקווה. אדם אחד נפצע באורח קל מאוד בבטנו, אולם נזק נגרם למקום. משטרת מרחב יפתח פתחה בחקירת נסיבות האירוע.

לפני כשבועיים, הוצתה דירת שותפים שבה התגוררו מספר אזרחים אריתראים, וארבעה מהם נפצעו באורח קל. חודש וחצי לפני כן, הושלכו מספר בקבוקי תבערה לעבר בתי אזרחים זרים בדרום תל אביב
אריתריאה דרום סודן גירוש מסתננים מטוס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד