כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024

לא רק עם ערבים: חרדית לשעבר גרה עם מסתננים

הוריה של צעירה מבית חרדי שנעלמה, שכרו חוקרים לאתרה • היא נמצאה בדירת מסתננים עם 'בן זוגה' • האב הודיע: אשב עליה 'שבעה' • להב"ה: "שלא יגידו אצלנו זה לא יקרה"

סודנים בישראל. צילום אילוסטרציה: מנחם הלוי
סודנים בישראל. צילום אילוסטרציה: מנחם הלוי

,

חשבתם שרק הציבור החילוני נפגע מהמסתננים לישראל? קראו את הסיפור הבא:

סימן שאלה סביב היעלמותה הממושכת של נערה בת 18, בת למשפחה חרדית המתגוררת בנתניה, נפתר בימים האחרונים, כאשר הוריה גילו כי היא חברה לקבוצה גדולה של מסתננים אריתראים, ואחד מהם אף נחשב לבן זוגה.

ההורים, להם שמונה ילדים, שכרו את שירותיהם של רונן ואנונו ודרור עדוי ממשרד החקירות 'רום חקירות בע"מ', בכדי לנסות לעלות על עקבותיה של בתם שעזבה את הבית ונעלמה. את ההחלטה הם קיבלו לאחר תקופה ארוכה שהבת לא יצרה עמם קשר.

החוקר רונן ואנונו מספר ל'בחדרי חרדים': "בתחילה ההורים חשבו שהיא עזבה את הבית ממניעים דתיים. אך הם ידעו לספר על חברה שלמדה עמה באולפנה, שנמצאת איתה בקשר אחת לכמה ימים".

החוקרים פנו לחברתה של הבת, וביקשו ממנה שתקבע פגישה עם חברתה שנעלמה. לאחר מספר ניסיונות היא הסכימה.

תחת מעקב צמוד של החוקרים נפגשו השתיים. הנערה - שהגיעה לבושה כחילונית לכל דבר - סיפרה לחברתה כי היא מתגוררת עם שותפים בתל-אביב וכי היא עובדת במכבסה. בסיום הפגישה המשיכו החוקרים לעקוב אחריה, ואז גילו כי שותפיה לדירה הם קבוצת עובדים זרים מאריתריאה.

הם שיתפו בכך את האם שהייתה מזועזעת. האם זיהתה לפי תמונה את מי שנחשב ל'בן זוגה' של הבת, והעידה כי עד לפני מספר חודשים הוא עבד במכולת השכונתית, סמוך לביתם בנתניה.

החוקרים הפגישו בין האם לבין הנערה, אך כל תחנוניה של האם כי תעזוב את הדירה - לא הועילו, והיא חזרה לביתה ללא בתה.

האב קיבל את המידע, סירב לנסות להמשיך ולפעול להשיב את בתו הביתה, והודיע כי הוא מתכוון לשבת על בתו 'שבעה'.

בנצי גופשטיין, מנכ"ל ארגון להב"ה, הפועל למניעת התבוללות, אמר ל'בחדרי חרדים': "לצערי זהו לא המקרה הבודד שקיים במגזר החרדי או הדתי. יש נערות רבות שאנחנו יודעים עליהן שמוצאות קשר עם ערבים וסודנים.

"הפתרון בראש ובראשונה לעלות את מודעות הנושא לראש סדר העדיפויות. אי אפשר להגיד 'אצלנו זה לא יקרה' - כי המקרים חוזרים ונשנים. מה שעשה אביה של הנערה שהפנים את 'מותה' של בתו זה דבר שגוי. חייבים לתת לנערה כזו חום ואהבה וליצור קשר עמנו או עם אחד הארגונים העוסקים בנושא, כדי לפתור בעיות מאין אלו".,
סודנים להבה אריתראים חוקרים חקירות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 23 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד