כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

ערבים תקפו נוסע בקו 2 • המשטרה התעלמה • בלעדי

תושב הרובע היהודי, הוכה על ידי שני ערבים בקו 2 • והמשטרה? "המוקדנית אמרה לי להגיע לתחנה להתלונן" • תגובת המשטרה: "שיקול דעת מוטעה של המוקדנית"

מוקדנים. צילום אילוסטרציה: יעקב נחומי
מוקדנים. צילום אילוסטרציה: יעקב נחומי



את הטראומה שעבר הבוקר (א) גבי שיינין, תושב הרובע היהודי בעיר העתיקה בירושלים, הוא לא ישכח זמן רב.

שיינין, בשנות ה-60 לחייו, עובד ב'חברה קדישא', עלה בשעה 8:30 על קו 2, בדרכו מהכותל המערבי לשכונת סנהדריה.

במהלך הנסיעה, סמוך לשער שכם, הצטרפו לנסיעה שני ערבים. הם התיישבו סמוך לילד חרדי, תושב הרובע היהודי, והחלו להציק לו ולהטריד אותו. שיינין התערב וביקש מהם בעדינות: "תפסיקו, תרדו ממנו".

בתגובה, הכו הערבים מכות נמרצות את שיינין. "הם שברו לי את המשקפיים, חבטו בי בכל הגוף, נתנו לי אגרופים בפנים. והותירו אותי מול כל הנוסעים בוש ונכלם. ניסתי לשאול מדוע הם עושים זאת אך הם לא ענו", הוא משחזר בשיחה עם 'בחדרי חרדים'.

לדבריו, הגרוע מכל אירע כאשר הוא חייג למוקד 100 של המשטרה. "חייגתי בשעה 9:06, סיפרתי למוקדנית ששני ערבים מכים אותי במהלך נסיעה באוטובוס וזה יכול להיגמר רע". לטענתו ענתה לו המוקדנית: "אדוני! תגיע לתחנה ותתלונן. אין לי איך לעזור לך מעבר לכך".

השיחה בין השניים הסתיימה. "לא הלכתי להתלונן מהסיבה שלא היה לי תיעוד של השניים, אך הרגשתי מבוזה ופגוע מאוד. אמרתי לנהג לעצור את האוטובוס, אך גם הוא אמר שאין בידו איך לעזור".

באורח נס הוא לא נזקק לטיפול רפואי.

הערבים ניצלו את ההזדמנות וירדו מהאוטובוס מיד כשהתאפשר להם. "כשהיה אברך שכביכול ירק על בחורה, הביאו שוטרים וניידות כדי לעצור אותו מבלי לבדוק מה באמת אירע שם. אך כשיהודי חוטף מכות ללא סיבה - המשטרה פשוט מתעלמת. אם אני זה שהייתי תוקף את הערבים - כבר הייתי בבית משפט עם כתב אישום".

ממשטרת ירושלים נמסר בתגובה ל'בחדרי חרדים', כי מבדיקה שנעשתה מדובר בשיקול דעת מוטעה של המוקדנית והנושא יטופל.
ערבים אוטובוס תקיפה משטרה מוקדנית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 38 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד