כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

שירות המברקים יבוטל? "גורר הפסד ולא שימושי"

הדואר ביקש רשות לבטל את שירות המברקים המיושן ולהעלות את מחירו • לאור החלופות הקיימות מדובר בשירות יקר ומסורבל • תחום מברקי הברכה והאבל ישופר

אמצעים חילופיים
אמצעים חילופיים



ועדת הכלכלה של הכנסת, בראשות ח"כ כרמל שאמה-הכהן, אישרה היום את בקשת משרד התקשורת להוציא מרשימת השירותים הבסיסיים, שחברת הדואר מחויבת לספק בכל הארץ, את השירות למשלוח מברק.

המשמעות היא שחברת הדואר לא תהיה מחויבת לספק את השירות בכל הארץ, ותוכל לבקש ממשרד התקשורת להעלות את מחירו. היו"ר שאמה-הכהן אמר כי השירות נולד לפני שלכל אחד היה טלפון סלולרי, וטרם היה ניתן לשלוח דוא"ל או מסרון, אך עם הזמן נחיצותו ירדה.

לפני כשבועיים קיימה הוועדה דיון בבקשה, אז הסבירו בחברת הדואר לוועדה כי שירות שליחת המברק הוא מיושן והשימוש בו הולך ופוחת עם הזמן, בפרט נוכח חלופות יעילות וזמינות ממנו כמו שליחת דואר אלקטרוני או מסרונים. עוד התברר כי חברת הדואר מפסידה בגין השירות כ-2.5 מיליון שקלים בשנה, והוצאתו מרשימת השירותים הבסיסיים תאפשר לה לבקש ממשרד התקשורת להעלות את מחירו.

בדיון הקודם התייחס לנושא המשנה למנכ"ל חברת הדואר, הרצל בר מג, ואמר כי השירות הוא אנכרוניסטי ויש מדינות שבהן הוא הופסק כליל, כמו ארה"ב, אוסטרליה, קנדה וגרמניה. לדבריו, החברה מפסידה כל שנה כ-2.5 מיליון שקל עבור השירות. לדברי בר מג, מחיר השירות כיום עומד על 19.1 שקלים ל-8 מילים ראשונות ועוד 46 אגורות לכל מילה נוספות, והוא לא מכסה אפילו חצי מעלות השירות. הוא ציין כי כל שנה נשלחים 123,767 מברקים, לעומת כ-700 מיליון מכתבים בשנה, ואמר כי החברה דווקא מתכוונת להרחיב את השירות הניתן למברקי ברכה ואבל.

בר מג הוסיף היום כי בכוונת החברה להמשיך לספק את שירות המברקים המאוירים לאבל או שמחה, ומהווים כ-60% מהמברקים, בפריסה הקיימת כיום ואף להרחיב את השירות. עם זאת הוא הוסיף כי בכוונת החברה לבקש להעלות את מחירם למחיר סביר. הוא העריך כי מחיר המברקים יעלה לכ-40 שקלים.
דואר ישראל ועדת הכלכלה כרמל שאמה-הכהן מברקים ביטול שירות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד