כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

עצורי רמת מגרון שוחררו • המשטרה תערער בביהמ"ש העליון

תשעה מעצורי רמת מגרון שוחררו לאחר שטענו שהם תושבי המקום, על פי תקדים משפטי • לטענתם, המעצר בוצע באלימות רבה שהופעלה גם כלפי קטינים • המשטרה תערער על התקדים

עצורי רמת מגרון שוחררו • המשטרה תערער בביהמ"ש העליון
אילוסטרציה צילום: ארכיון בחדרי



הלילה (מוצ"ש) פשטו שוטרי משמר הגבול על המאחז רמת מגרון שבבנימין. השוטרים שביקשו להכנס לתוך ביתם של זוג צעיר תושבי המקום, בו התקיימה מסיבת חנוכת הבית, סורבו לאחר שלא היה ברשותם צו חיפוש המתיר את כניסתם לבית.

השוטרים צרו על הבית במשך כמה שעות, עד להגעת תגבורת של שוטרי מג"ב נוספים וחיילי צה"ל, ואז שברו את דלת הבית ונכנסו פנימה. במקום נעצרו הזוג, בעלי הבית, ותשעה עצורים נוספים, כמחציתם קטינים בגילאי 15-18. לדברי העצורים, על אף שהם לא התנגדו למעצר, השתמשו השוטרים באלימות רבה והיכו את העצורים ללא סיבה.

העצורים נלקחו לתחנת המשטרה בשער בנימין שם נחקרו עד השעה 15:00, אודות הפרת צו שטח צבאי סגור החל על אזור רמת מגרון, וכן על השגת גבול, שכן לדברי המשטרה השטח עליו הוקם המאחז הינו בבעלות ערבית פרטית. בתגובה לטענות ענו הנערים שהם תושבי קבע במקום ולכן הצו לא חל עליהם, בהתאם לפסיקות בית משפט השלום והמחוזי לגבי נידון זה.

כזכור, לפני כחודש, בדיון בעניינו של אריה דייוויס תושב מצפה אביחי הסמוך לקריית ארבע, קבע בית משפט השלום בירושלים באופן תקדימי כי צו שטח צבאי סגור לא חל על יהודים תושבי קבע במקום. לדברי בתי המשפט הסעיף בצו הממעט את תושבי המקום, לא חל על ערבים בלבד כי אם גם על יהודים. ערעור של המשטרה בנידון נדחה בבית המשפט המחוזי, המשטרה כבר הודיעה כי בכוונתה לערער על כך לבית המשפט העליון, ודיון בנושא כבר נקבע ליום חמישי הקרוב.

עוד נחקרו הנערים על הכשלת שוטר, גרימת נזק והפרעה לשוטר בעת מילוי תפקידו.

ד', אחד העצורים, סיפר לעמותת 'חננו' כי לאחר שטענו שהם תושבי המקום, דיברו השוטרים ביניהם שאכן אין להם מה לעשות עם העצורים. עו"ד עדי קידר מעמותת 'חננו' מטפל בעניינם של העצורים.

ב'חננו' מדווחים כי מעט לאחר השעה 16:00 שוחררו תשעה עצורים. בעקבות פסיקת בית המשפט המחוזי כי תושבי המקום נחשבים מקומיים, נמנעה המשטרה מלהאריך את מעצרם של העצורים.

שתי עצורות בגירות יובאו בהמשך לדיון בפני שופט. העילה לא ברורה לעת עתה.
רמת מגרון עצורים משטרה משמר הגבול צה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד