כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

כ-400 ילדים עלולים להיפגע הקיץ בתאונות דרכים

על פי הסטטיסטיקה משנים קודמות, 1231 בגילאי 0-19 נפגעים בממוצע בשלושת חודשי הקיץ מדי שנה בערים. ישראל נמצאת במקום הראשון מבין המדינות המתקדמות, בשיעור הילדים ההרוגים בתאונות דרכים

כ-400 ילדים עלולים להיפגע הקיץ בתאונות דרכים
כוחות הצלה מטפלים בפצוע. אילוסטרציה צילום: חדשות 24



1231 פעוטות, ילדים ובני נוער (0-19) נפגעים בממוצע בשלושת חודשי חופשת הקיץ, יוני-אוגוסט, מדי שנה בערים. כך על פי נתוני עמותת אור ירוק המבוססים על נתוני הלמ"ס. הנתונים מתייחסים לשנים 2003-2011. כמיליון וחצי תלמידי חטיבות הביניים והתיכון יצאו השבוע לחופש הגדול, תלמידי הגנים ובתי הספר היסודיים יצאו לחופשה בשבוע הבא. הנתונים מראים כי בתקופת החופש הגדול ישנה עליה במספר הנפגעים בקרב פעוטות, ילדים ובני נוער.

בחודשי החופשה (יוני – אוגוסט) שנת 2011 נפגעו 1001בערים פעוטות, ילדים ובני נוער, בתאונות דרכים, 12 נהרגו ו-77 נפצעו קשה. ביחס לחודשים המקבילים של שנת 2010 ישנה עליה של 20% בהרוגים, כאשר בשנת 2010 נהרגו 10 פעוטות, ילדים ובני נוער, כתוצאה מתאונות דרכים, בערים.

שמואל אבואב, מנכ"ל עמותת אור ירוק: "על פי נתונים עולמיים, ישראל נמצאת במקום הראשון מבין המדינות המתקדמות, בשיעור הילדים ההרוגים בתאונות דרכים. יש להגביר את האכיפה במקומות הבילוי, כדי להרתיע נהגים צעירים, מלשתות אלכוהול ולנהוג. על רשויות החינוך להדגיש ולהסביר בפני הילדים, את הסכנות שהכביש טומן בחובו בחופשת הקיץ וכיצד ניתן להתמודד איתן ולצמצם את ההיפגעות".

בירושלים נפגעו 108 ילדים ובני נוער בתאונות דרכים בחופשת הקיץ בשנת 2011, אחד נהרג ו-11 נפצעו קשה. בתל אביב נפגעו 70 ילדים ובני נוער בתאונות דרכים בחופשת הקיץ בשנת 2011, אחד נהרג ושבעה נפצעו קשה. בחיפה נפגעו 54 ילדים ובני נוער בתאונות דרכים בחופשת הקיץ בשנת 2011, שניים נהרגו ושלושה נפצעו קשה. בבאר שבע נפגעו 45 ילדים ובני נוער בתאונות דרכים בחופשת הקיץ בשנת 2011, כולם פצועים קל. בראשון לציון נפגעו 39 ילדים ובני נוער מתאונות דרכים בחופשת הקיץ בשנת 2011, כולם פצועים קל.

ילדים וצעירים הן אוכלוסיות פגיעות במיוחד מתאונות דרכים. המצב מחמיר בחודשי הקיץ, כאשר הילדים נמצאים ללא כל מסגרת מגוננת, וסיכוייהם להיפגע בתאונת דרכים עולים. על מנת לסייע בהגנה על הילדים, מקיימת עמותת אור ירוק, גם השנה פעילות בנושא בטיחות בדרכים, בקרב אלפי תלמידי בתי הספר היסודיים ברחבי הארץ, ביחד עם מדריכים צעירים מאגף של"ח של משרד החינוך. למבצע מתגייסים כ-4000 מדרכים צעירים בגילאים 13-17, אשר מגיעים בימים הראשונים של החופשה לבתי הספר. המדריכים מעבירים הדרכה בנושא זהירות בדרכים, בעיקר לתלמידים בכיתות ג' ד' בהיקף של כ-10,000 כיתות בכ-25,00 בתי ספר בכל הארץ. בסך הכול יודרכו במסגרת המבצע, כ-200,000 תלמידים.

כדי לעבור את החופשה בשלום, יש להקפיד על הליכה בטוחה על המדרכה, הרחק משפת הכביש, יש לחצות כביש רק במעבר חציה וללכת עם בגדים בהירים בשעת החשכה או עם מחזירי אור. יש לחבוש קסדה אשר מגינה על הראש ומגני ברכיים, בעת רכיבה על אופניים, קורקינט או החלקה רולרבליידס. על ההורים לוודא שהילדים חגורים הצורה נכונה בחגורות הבטיחות ויושבים במושבי הגבהה (בוסטרים) כנדרש.
אור ירוק היפגעות תאונות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד