י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

עו"ד עצה • עשית תאונה ללא רישיון? לא הכל אבוד

מעורב בתאונה ואין לך רישיון נהיגה בתוקף? הרכב ללא רישיון? שכחת לעשות ביטוח? יתכן ותוכל לקבל פיצוי • ומהם גבולות הסכום לפיצוי על כאב וסבל? • טור ייעוץ

צילום: שמוליק סופר. חדשות 24
צילום: שמוליק סופר. חדשות 24



אין בכוונת מאמר זה כמובן להמליץ לוותר על הוצאת רישיון נהיגה, העברת הרכב ב'טסט' או עריכת ביטוח חובה כדין, אבל גם אם שכחת לבצע אחת מהפעולות הנ"ל – עדיין ניתן לקבל פיצוי במקרה של תאונה.

אם נפגעת בתאונה ונסעת בלי רישיון בתוקף, עליך לדעת, כי אם הסיבה להיעדר רישיון היא משום שלא חידשת אותו במשך של עד שנה – אתה רשאי לקבל פיצוי. בנוסף, אם רכב אחר אשם בתאונה – תוכל לתבוע את הפוגע ואת החברה המבטחת שלו גם אם לא היה בידך רישיון תקף.

עם זאת, במקרה והנפגעים הם נוסעים שהיו עמך, שאינם זכאים לפיצוי מהרכב הפוגע, במידה ולא ידעו כי אתה נוהג בניגוד לחוק – הם יפנו ל'קרנית' שתפצה אותם ותשוב ותתבע ממך את הכספים וההוצאות ששילמה.

נהגת ללא רישיון רכב? אין זה מונע ממך לתבוע את ביטוח החובה – במידה והוא אכן קיים.

נהגת ללא ביטוח חובה? גם כאן, אם רכב אחר היה אשם בתאונה, ותוכל להוכיח את אשמתו, יש באפשרותך לתבוע את הנהג הפוגע והחברה שביטחה אותו.

אם כן, גם במקרים כאלה לא הכול אבוד, אך החכם עיניו בראשו והוא דואג שלא להיקלע למצב שכזה מלכתחילה...



פיצוי לנפגעים 'קלים'

רוב נפגעי תאונות הדרכים פונים לחדרי המיון בבתי החולים ישירות או על ידי אמבולנס, ומשתחררים לביתם ב'מצב טוב'.

חלק מהנפגעים פונים בהמשך לקבלת טיפול בקופת חולים, אחרים מופנים לאורתופד, ובאמצעות הפנייה מתאימה עוברים טיפולי פיזיותרפיה (סדרה אחת או יותר).

רוב הנפגעים שבים מיד למעגל העבודה ואינם נפגעים בהכנסתם. לגבי תיקים אלו מנוהל מו"מ עם חברות הביטוח, מאחר והנפגע זכאי להפסד שכר מוכח (לרבות החזר בגין ימי מחלה ששימשו אותו בתקופת היעדרותו) נסובה השאלה העיקרית בתיקים אלו בדבר הכאב והסבל שפקדו את הנפגע.

מושג זה של כאב וסבל נובע מחוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים, המחייב את חברות הביטוח בתשלום פיצוי לנפגע על כאביו וסבלו. גובה הכאב וסבל מוגבל ואינו יכול לעלות על 17000 שקל. נפגעים אשר זכו לתקופת אי כושר ארוכה ואחרים אשר עברו טיפולי פיזיותרפיה עשויים לקבל מחצית מהסכום הנ"ל. נפגעים אשר סבלו שבר, חתך עמוק וכדומה עשויים לקבל את מלוא הסכום. נפגעים אשר ביקרו במיון בלבד זכאים לפיצוי של כחמישית מהסכום הנ"ל.

יש לזכור כי בעוד שבתאונת דרכים הפיצוי מוגבל, בתאונת עבודה שאינה תאונת דרכים המצב שונה לחלוטין.

הפיצוי בגין כאב וסבל בתאונת עבודה אינו מוגבל, אם כי, בהסדרי פשרה ללא הגשת תביעה לבית המשפט, יתקשה הנפגע לקבל סכומים גבוהים בהרבה בגין פציעתו.

עו"ד גישרי עמיר, מתמחה בייצוג נפגעי תאונות ובכל הקשור בנזקי גוף 0502200688

נפגעים פיצוי רישיון רכב ביטוח חובה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד