כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

סערה בברז מים • חרקים במי הברז של מונטריאול

חרקים שהתגלו בירקות עלים, חשפו את קיומם של חרקים במי הברז של העיר מונטריאול שבקנדה • פוסקי הלכה בעיר הורו: להתקין פילטרים על ברזי השתייה

אילוסטרציה. צילום: ארכיון
אילוסטרציה. צילום: ארכיון

הקהילה החרדית במונטריאול שבקנדה, נאלצת להתקין פילטרים על ברזי המים, בשל חרקים שהתגלו במי הברז בעיר.

החרקים נחשפו כאשר בשבוע שעבר, משגיחי כשרות במפעל המשווק ירקות עלים ללא תולעים במונטריאול, הבחינו בחרקים על ירקות העלים.

החרקים מעולם לא נראו קודם לכן. והעלים נשלחו למעבדה. התברר כי מדובר בזן של חרקים שנמצאו גם במי ניו יורק, אלא שבמונטריאול, החרקים היו חיים ובניו יורק - מתים.

הרב שלמה הורוביץ, שטיפל בבעייה בניו יורק, הוזעק למונטריאול. הוא קבע שעל דרך כלל אין חשש להשתמש במים במונטריאול, שכן הרשויות במחוז התקינו פילטרים לסינון מי השתייה, ומי הברז עוברים סינון.

"ייתכן", אמר, "ואחד הפילטרים התקלקל ולכן החרקים הצליחו לחדור למים. פנינו לרשויות של קויבק, אבל עדין לא קבלנו תשובה. בינתיים קיימנו התייעצות עם פוסקי ההלכה שקבעו כי יש להתקין פילטר על כל ברז".

בניו יורק הבעייה סבוכה אף יותר שכן שם מסרבים הרשויות להתקין פילטרים.

"בניו-יורק, המדינה מסרבת להתקנת פילטרים", אומר הרב הורוביץ, "שכן ההתקנה תעלה לקופת המדינה כסף רב. כך גם, מי ניו-יורק ידועים בטעמם ואין רצונם לפגוע בכך.

"כאשר התגלתה הבעיה בניו יורק, פנו עסקנים למשרד הבריאות, אך המשרד טען שהחרקים אינם מהווים סכנה בריאותית. לכן כל בית חרדי בניו יורק, לרבות בית החולים היהודי מיימונידיס בשכונת בורו פארק, נאלץ להתקין פילטר לברז הבית".
מונטריאול חרקים קנדה פילטרים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד