כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

בול חדש הושק ברחבת הכותל המערבי

השר משה כחלון, נציגי הקרן למורשת הכותל ודואר ישראל השיקו את בול מרכז שרשרת הדורות, בו סיירו עד היום למעלה ממיליון איש • "זהו בול של עתיד - ולא רק עבר"

חוגגים. נציגי הכותל, הדואר והבולים בטקס
חוגגים. נציגי הכותל, הדואר והבולים בטקס

הבול הרשמי של מרכז שרשרת הדורות, הושק בטקס חגיגי ברחבת הכותל המערבי בירושלים.

מרכז שרשרת הדורות, אשר נפתח בשנת תשס"ה בסמוך לרחבת התפילה בכותל המערבי, הוקם על ידי הקרן למורשת הכותל המערבי, האמונה על רחבת הכותל מטעם משרד ראש הממשלה, מתוך מטרה לחבר את מיליוני מבקרי הכותל המערבי אל שרשרת הדורות היהודית.

מבקרי המרכז זוכים לחוויה מרגשת, המספרת את סיפורו המרתק של העם היהודי לדורותיו, לאורך כ-3,500 שנות היסטוריה בהן צעד מגלות לתקומה, מהרס לבניה וממשבר לתקווה.

מאז הוקם המרכז, סיירו בו כ-1,200,000 מבקרים, אשר זכו לחומר למחשבה, חותם וצידה לדרך.

בעקבות המבקרים הרבים ולאחר פניות רבות החליטה הקרן לפנות לחברת דואר ישראל על מנת ליצור בול ייחודי שיחבר את מרכז שרשרת הדורות לציבור בישראל ולציבור היהודי הגדול בתפוצות.

בטקס, אותו הוביל רב הכותל המערבי והמקומות הקדושים, שמואל רבינוביץ, השתתפו שר התקשורת, הרווחה והשירותים החברתיים, משה כחלון, יו"ר חברת דואר ישראל, מר ששי שילה, ומר ירון רצון מנהל השירות הבולאי.

במהלך הטקס ביקשו המכובדים לנצל את המאורע ולהודות למתכנן ומעצב המרכז, האומן הנודע ג׳רמי לנגפורד לו הוגשה גרסה ייחודית ומוגדלת של בול שרשרת הדורות אשר עוצב ע"י מאיר אשל.

רב הכותל המערבי והמקומות הקדושים הרב שמואל רבינוביץ ציין כי: "בול זה אינו מציין רק "עבר" אלא גם ובעיקר "עתיד". שרשרת הדורות נוטעת בנו את התקווה והכח לבניין. יש בבול זה משמעות עמוקה להבנת התפקיד של כל אחד ואחד מאיתנו כאן והיום, מבחינת: 'לדור ודור נגיד גדלך ולנצח נצחים קדושתך נקדיש'".

המטרה הנצפית בעיני אנשי השרות הבולאי והקרן למורשת הכותל הוא כי השימוש בבולים ימשיך להביא מבקרים אל רחבת הכותל המערבי והאתרים בסמוך לה ולגרום להם ללמוד על עברם כדי להמשיך ולהעביר הלאה בבחינת: "סֹבּוּ צִיּוֹן, וְהַקִּיפוּהָ... לְמַעַן תְּסַפְּרוּ, לְדוֹר אַחֲרוֹן" (תהילים מ"ח/י"ג-י"ד).

שר התקשורת, הרווחה והשירותים החברתיים, משה כחלון, כיבד בנוכחותו את מעמד השקת הבול וציין כי הוא רואה זאת לזכות גדולה ולכבוד לקחת חלק בשרשרת הדורות של עם ישראל. כחלון ציין את החשיבות הרבה שהוא רואה בקיומו של מוסד זה בהנצחת עם ישראל בארצו.

יו"ר חברת דואר ישראל, מר ששי שילה ציין כי: "אנו מודים על הזכות שנתנה לנו להיות עוד חוליה בשרשרת הדורות ולהנציח על גבי בול את המשך קיומו של עם ישראל מימי השבטים ועד ימינו אנו לתקווה לעתיד."
בול כותל כחלון שרשרת הדורות ששי שילה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד