כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

הגר"א ברלנד: "בידי היהודים להפסיק הטבח בסוריה"

ראש קהילת 'שובו בנים' קורא להפסקת הטבח בסוריה: "מראות זוועה שלא היו כמותן מזמן השואה" • משוכנע: "בידינו היהודים להפסיק תוך שעה את כל שפיכות הדמים הזו"

הגר"א ברלנד. צילום: ארכיון
הגר"א ברלנד. צילום: ארכיון



הגר"א ברלנד, ראש מוסדות ברסלב 'שובו בנים', מפרסם הערב (א) מכתב גלוי בו הוא קורא להפסיק את ההרג ההמוני בסוריה בשבועות האחרונים.

איך בדיוק? לא ברור הדבר.

אבל, אסור להתעלם: לראשונה מתייחסת דמות רבנית למהומות המתנהלות בסוריה. לדברי מקורבי הרב, במכתבו ישנה גם התייחסות למהפכת ה'אביב הערבי', במהלכה נהרגו אלפי בני אדם.

תוכן המכתב המלא:

"לנוכח הרציחות הנוראות של ביתור ילדים וילדות. אברים, אברים שכל לב מתפלץ לנוכח האלימות בעולם ולב האבן של כל באי העולם ולנוכח מאות הרציחות שבכל שבוע ושבוע. שעתיים מתל אביב ואין לק-ל ידיו להושיע.

"ואנו בלב שותת דם רוצים להושיע ולעצור את מרחץ הדמים ולהפסיק לראות אנשים נשים תינוקות שעדיין לא מלאו להם שנה, ילדים וילדות שעדין לא מלאו להם שלוש שנים וכולם שרועים בחוצות הקריה מרותשים אברים אברים.

"ובידנו היהודים להפסיק תוך שעה את כל שפיכות הדמים הנוראה הזו, ולא די שכל העולם שותק ואינו מוחה רק בכמה מליצות נשנות שאין להם שום כיסוי ושחר, ועוד כובלים את ידינו ושמים אזיקים בזרועותינו ומונעים אותנו מלעזור ולהושיע.

"ולכן באנו בכנס נורא זה לעורר את המצפון של כל אומות העולם להפסיק את שפיכות הדמים הנוראה הנעשית מתחת לאפינו ומתחת לצל קורותינו ולהרשות לנו לעם ישראל להיכנס לתוך מרחץ הדמים הנשפך בכל עת ושנייה ולעצור האכזריות והברוטאליות הנוראה החוזרת ונשנית בכל רגע ושנייה מול עיננו וממש פורחת נשמתנו רק ממראות הזוועה שלא היו כמותם מזמן השואה הנוראה שהייתה על ידי הנאצים יימח שמם לפני שבעים שנה".



מכתבו של הגר"א ברלנד • צילום: בחדרי חרדים


אליעזר ברלנד אצטדיון וינטר שובו בנים רמת גן סוריה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 29 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד