ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024

טיל בגבול מצרים: עובד בגדר נהרג • הוסר החשש מחדירת מחבלים

תקרית ירי קטלנית בדרום • מחבלים ירו רקטת RPG לעבר פועלי הגדר בגבול מצרים • עובד ערבי-ישראלי נהרג, שלושה נפצעו • כוח צה"ל השיב אש והרג כמה מחבלים • בצה"ל חששו מחדירת מחבלים נוספים לשטח ישראל וסרקו את האזור • בשעות הבוקר: התושבים היו מסוגרים בבתיהם

לחימה. צילום אילוסטרציה
לחימה. צילום אילוסטרציה



שלושה פיצוצים עזים נשמעו הבוקר (ב'), סמוך לשעה 6:00, סמוך לגדר בגזרת חולות שבגבול מצרים.

מהר מאד התברר, כי מדובר בפיגוע קטלני: מחבלים ירו רקטת RPG לעבר העובדים הבונים את הגדר בגבול מצרים. עובד שהיה לבדו ברכב - נהרג. שלושה אזרחים שהיו ברכב אחר - נפגעו, נמלטו ודיווחו על האירוע.

כוח צה"ל השיב אש והרג כמה מהמחבלים. בצה"ל חששו מחדירת מחבלים והפעילו צוותי חירום ביישובי האזור, התושבים קיבלו הוראה להישאר בבתיהם ולא לצאת ללימודים ולעבודה.

במועצה האזורית רמת נגב הוקם חמ"ל שמטרתו לסייע לתושבים המסוגרים. כלי רכב לא היו מורשים להיכנס לאזור והכבישים באזור נחסמו לתנועה.

ככל הנראה, לא אירעה חטיפה ואף הוסר החשש לחדירת מחבלים.

גורם צבאי בכיר אמר שלא הייתה התרעה לפיגוע, שעל פי ההערכות, מקורו מאזור רצועת עזה.

התקרית התרחשה בעיתוי מעניין: שעות אחדות לאחר הכרזתה של תנועת האחים המוסלמים במצרים על ניצחונה בבחירות לנשיאות.

מאוחר יותר הבוקר הותר לפרסום, כי ההרוג הוא ערבי-ישראלי, סעיד פשאפשה תושב חיפה בן 39, שעבד בבניית הגדר.

בשטח: קסדה, אפוד וקלצ'ניקוב

דובר צה"ל, תא"ל יואב (פולי) מרדכי, מסר פרטים ראשוניים מתחקיר שערך מפקד פיקוד הדרום האלוף טל רוסו.

תא"ל מרדכי ציין כי האירוע החל כששלושה מחבלים חצו את גבול ישראל מצרים וארבו בצד הישראלי, בסמוך לציר פילדלפי, כשככל הנראה חלק מהחוליה נשארה בצד המצרי, במתכונת דומה לזו של הפיגוע ב"עין נטפים", בחודש אוגוסט בשנה שעברה.

המחבלים הפעילו מטען צד כלפי שני כלי רכב של קבלנים שנעו על הציר באזור נחל לבן. במקביל נפתח ירי RPG שלא פגע בכלי הרכב, וירי מנשק קל נגד הרכבים. אחד הרכבים התדרדר לתעלה בעקבות הירי, באירוע הזה יש הרוג ישראלי אחד.

"לאחר דקות בודדות מגיע למקום כוח של גולני שהיה באזור לפתיחת ציר, גם מדרום וגם מצפון. הם מזהים את חוליית המחבלים בשטחנו ומבצעים ירי. על אחד המחבלים היה מטען גדול שהתפוצץ בעקבות ירי כוחותינו ולכן ויש פיזור של גופות המחבלים באזור. בגישה מחמירה שהמחבל אולי עדיין בשטחנו, האזור סגור והסריקות אחר המחבלים נמשכות", תיאר תא"ל מרדכי.

דובר צה"ל ציין כי בשטח נמצאו קסדה, אפוד, רובי קלצ'ניקוב ומדים. נכון לשלב זה עולה כי שני מחבלים חצו את הגדר ונהרגו. מחבל שלישי או יותר, השייכים לחוליה, נמצאים בשטח מצריים וכוחות מצריים עורכים חיפושים אחריהם. בשלב זה נשללת האפשרות כי מחבלים נוספים נמצאים בשטח ישראל.



תמונות המחבלים שנורו למוות: שבאט מוחמד, ואיסמעיל אבו עודה.

גדר ירי קטלני מצרים דרום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד