כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

בחירות ביוון: ניצחון למפלגת הדמוקרטיה החדשה

חודש וחצי לאחר הבחירות הקודמות - ספירה כמעט סופית של הקולות מציגה יתרון למפלגה התומכת בהישארות בגוש היורו • ראש המפלגה: "לא נצא להרפתקאות חדשות"

הפגנה ביוון בימי המשבר הכלכלי
הפגנה ביוון בימי המשבר הכלכלי

ספירה כמעט סופית של קולות הבחירות הכלליות ביוון, שעתידות להשליך על כלכלות מדינות אירופה ומדינות המערב, מראות יתרון במרוץ הצמוד למפלגה הדמוקרטית החדשה, התומכת בהישארות בגוש היורו.

על פי הספירה, מפלגת הדמוקרטיה החדשה זכתה ב-29.6% מהקולות, המהווים 129 מושבים בפרלמנט. מפלגת פאסוק הסוציאליסטית, שגם היא תומכת בצעדי הצנע, זכתה ב-12.3% מהקולות (33 מושבים).
סיריזה, מפלגת השמאל הקיצונית שאמרה לפני הבחירות כי היא מתכוונת לקרוע לגזרים את הסכם החילוץ, זכתה ב-71 מושבים.

ראש מפלגת הדמוקרטיה החדשה, אנטוניס סאמאראס, נשא אתמול נאום ניצחון ואמר: "זהו צעד של ניצחון לאירופה. אנשים הצביעו למדיניות שתוביל לעבודה, לפיתוח, לצדק ולביטחון. לא נצא להרפתקאות חדשות. לא ניתן לשלטון הפחד לנצח. אין זמן לבזבז - על כל המפלגות שיכולות להיכנס לקואליציה, להיכנס למו"מ".

מדובר במערכת הבחירות השנייה במספר בתוך חודש וחצי, לאחר שהבחירות הקודמות הובילו להתרסקות המפה הפוליטית ולחוסר יכולת למי מהצדדים להרכיב קואליציה.

המפלגה שתקבל בסופו של דבר את השיעור הגבוה ביותר של הקולות תקבל לידיה 50 אחוזים מהמושבים בפרלמנט, שיביאו אותה ל-159 מושבים מתוך 300 - דבר שאמור לסייע בהרכבת הקואליציה החדשה.

הדריכות במערכת הכלכלית עדיין גדולה: ברור לכולם כי אף שמשקלה של כלכלת יוון הוא כ-2 אחוזים מכלכלת מדינות היורו - עתידה בגוש בן 17 המדינות ישפיע באופן דרמטי על הרעיון של מטבע משותף.

יוון נדרשת לסיוע של 130 מיליארד יורו, ותמורתו עליה להתחייב לבצע קיצוצים נוספים וכואבים.
יוון בחירות גוש היורו כלכלה מטבע

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד