כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

בית המשפט הכריע: ישיבת התפוצות תישאר בהר ציון

בית משפט השלום דחה את בקשת מנהל מקרקעי ישראל לתת צו לפינוי וסילוק הישיבה מהמקום • השופט קבע כי מדובר במחלוקת סבוכה ויש לבררה באמצעות הליך משפטי נפרד

צילום אילוסטרציה: ישראל ברדוגו
צילום אילוסטרציה: ישראל ברדוגו

בית משפט השלום בירושלים קבע לאחרונה כי ישיבת התפוצות - תורת ישראל תישאר במבנה הנוכחי בהר ציון, זאת למרות טענת מנהל מקרקעי ישראל, כי היא פלשה למקום. בכך ביטל בית המשפט את בקשת הצו לפינוי ולסילוק הישיבה מהמקום.

הישיבה אשר מיוצגת על ידי עורכי הדין אייל בר אליעזר ורענן בר זוהר ממשרד בלטר גוט אלוני ושות', נמצאת במקום משנת 1967 והיא מאכלסת ברובה תלמידים קשיי יום.

לטענת הישיבה היא אינה בגדר פולשת, בנוסף, אם תסולק מהמבנה במקום יש להניח כי גורמים מפוקפקים ישתלטו עליו. לטענת המנהל, בינו ובין הישיבה מתנהלים הליכים ליישוב הסכסוך כבר משנות ה-70, והיא פלשה למקום ללא היתר.

לצורך מתן החלטה בעניין, ערך השופט יצחק שמעוני סיור במקום, וקבע כי המחלוקת בין הצדדים בנוגע לזכויות בקרקע היא סבוכה ונמשכת שנים רבות. בית המשפט העלה ספק ביחס לזכויות הישיבה בקרקע, אך קבע שהן צריכות להתברר בהליך משפטי רגיל ונפרד, ולא בדרך של בקשת צו לסילוק פולש. בנוסף קבע השופט שמעוני כי המנהל ישלם לישיבה סכום של הוצאות משפט בסכום של 15 אלף שקל.
תפוצות ישיבה בית משפט מנהל הר ציון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד