כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

לאחר שנים של מאבקי שליטה: 'חברה לניהול ציון הרשב"י'

לאחר שנים ארוכות של מאבקי שליטה: התכנס הדירקטוריון של החברה החדשה שתנהל ותרכז את כל תפעול קבר רשב"י במירון, בלשכתו של שר התיירות סטס מסז'ניקוב

קבר הרשב"י בל"ג בעומר. צילום: יעקב כהן
קבר הרשב"י בל"ג בעומר. צילום: יעקב כהן

שר התיירות, סטס מסז'ניקוב (ישראל ביתנו), כינס אמש (א) את חברי הדירקטוריון החדשים של החברה לניהול ציון הרשב"י במירון, לישיבה ראשונה.

לאחר שנים רבות של מאבקי שליטה בלתי נגמרים, התנהלות בריונית של גורמי שוליים וליקויים חמורים בתשתיות, התקיימה אמש הישיבה הראשונה של הדירקטוריון בלשכת השר, במהלכה נבחר יו"ר הדירקטוריון של 'החברה לניהול ציון הרשב"י במירון' מר אלכס ויז'ניצר - שבשנים האחרונות היה האחראי מטעם הממשלה על ניהול האירועים והתחזוקה השוטפת של מתחם הציון הקדוש.

בפתח הישיבה בירך שר התיירות את משתתפיה ואיחל להם הצלחה במשימות החשובות העומדות לפתחם. שר התיירות הורה לחברי הדירקטוריון למנות וועדה מיוחדת לאיתור מנכ"ל לחברה, שיהיה האחראי על הביצוע המעשי בשטח של כל החלטות הדירקטוריון.

החברה שתוקם תחליף, הלכה למעשה, את וועדת החמישה שהוקמה לפני מספר שנים והיא תהווה פקטור בלעדי ומשמעותי בכל הנוגע לרווחתם של מאות אלפי הפוקדים את הציון הקדוש במהלך כל השנה ובאירועי ל"ג בעומר בפרט.

התהליכים שקדמו להקמת החברה כללו בין היתר את ישיבת הממשלה שהתכנסה במיוחד כדי לאשר את הקמת החברה בברכתו ובעידודו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו. החברה תהיה אחראית על שמירת הסדר הציבורי, הניהול השוטף של מתחם הקבר, ביצור התשתיות בהיקף של כ-30 מיליון שקל, והפקת כל האירועים המרכזיים במתחם הציון הקדוש.

שר התיירות סטס מסז'ניקוב (ישראל ביתנו) זוכה בשלושת השנים האחרונות לשבחים רבים על החלטתו לפתור את הבעיות הרבות שהיו בציון הקדוש, השבחים מגיעים בעיקר מכיוונה של הנציגות החרדית בכנסת שעוררה כל העת על הליקויים הרבים במתחם הציון, והסבל הציבורי הנגרם בשל כך.
חברה ויזניצר קבר רשבי תיירות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד