כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

רק 20 חודשי מאסר לנהג שהואשם בתאונת פגע וברח

הנהג סמיר אלעוברה דרס למוות את רות ויוס ז"ל ופצע באורח קשה את אמה. אור ירוק: "עבירת פגע וברח היא מהעבירות החמורות והאנטי מוסריות שקיימות"

רק 20 חודשי מאסר לנהג שהואשם בתאונת פגע וברח
חדשות 24

ב-14 למרץ 2009 נסע סמיר אלעוברה בסביבות השעה 19:30 ברחוב בר-אילן ברמלה, מצפון לכיוון דרום. באותה העת חצו רות ויוס ואימה יהודית ישראל, את הכביש שלא במעבר חציה. במהלך חציית הכביש, פגע בהם אל עוברה במהירות גבוהה, האיץ ונמלט מהמקום בלי שעצר ומבלי שהגיש כל סיוע לנפגעות התאונה.

כתוצאה מהתאונה, נפגעה רות ויוס אנושות ונפטרה מפצעיה מיד עם הגעתה לבית החולים. אמה, יהודית ישראל, נפגעה באורח קשה. לאחר התאונה הסגיר עצמו אל עוברה. שופטת בית משפט השלום לתעבורה בפתח תקווה, מגי כהן טענה כי: "עבירת ההפקרה, היא אחת העבירות הקשות המצויות בספר החוקים. זוהי עבירה המעצבת לא רק את גורלו של היחיד, אלא גם את תדמיתה של החברה ואת פניה. במקרה דנן, מדובר בתאונה בה קופחו חיי המנוחה ונפגעה קשה אמה, כמו כן, הפקיר הנאשם את הפצועות".

אל עוברה הודה ששדה הראיה היה 100 מטרים לפחות ושהראות הייתה טובה. בוחן התנועה טען כי אם כלי הרכב היה נוסע במהירות המותרת, ניתן היה למנוע את התאונה. אל עוברה הורשע על פי הודאתו לאחר שחזר בו מכפירתו בביצוע עבירה של: גרימת מוות בנהיגה רשלנית, גרימת תאונת דרכים בקלות ראש או ברשלנות בה נחבל אדם והפקרה אחרי הפגיעה. ב-24 לאפריל 2012, השופטת כהן גזרה עליו 20 חודשי מאסר בפועל אחרי סורג ובריח ובנוסף הוא נפסל מלהחזיק רישיון נהיגה לתקופה של 12 שנה.

עמותת אור ירוק: "עבירת פגע וברח היא מהעבירות החמורות והאנטי מוסריות שקיימות. אדם בוחר במודע להסתלק ממקום התאונה מבלי להגיש עזרה לפצועים. על בתי המשפט לפעול לקידום ענישה ראויה בעברייני תאונות פגע וברח".
אור ירוק פגע וברח

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד