י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

מפקד החטיבה הדרומית: "נמנע פיגוע גדול"

אל"מ טל חרמוני שיבח את פעילות כוח "גולני" שחתר למגע ופגע במחבלים שפתחו באש הבוקר בגבול ישראל-מצרים • ומה עולה מהתחקיר הראשוני של צה"ל?

חיילים במחסום. צילום: דו"צ
חיילים במחסום. צילום: דו"צ

מפקד החטיבה הדרומית באוגדת עזה, אל"מ טל חרמוני, התייחס היום (שני) בתדרוך לכתבים לפיגוע הטרור שהתרחש הבוקר סמוך ליישוב באר מילכה, בגבול ישראל-מצרים.

עוד בנושא:
טיל בגבול מצרים: עובד בגדר נהרג • הוסר החשש מחדירת מחבלים

אל"מ חרמוני שיבח את פעילות כוח גולני שקפץ למקום האירוע ואמר כי "התוצאות עשויות היו להיות קשות יותר ונמנע פיגוע גדול".

הוא הדגיש כי "התגובה המהירה של הכוחות בשטח, בהם כוחות גולני, מנע תוצאה קשה יותר שהייתה יכולה להתרחש". לדבריו, "הכוחות פעלו במהירות התגובה המצופה מהם וסיכלו פיגוע".

מח"ט דרומית התייחס לכך שלאורך האירוע, כמו גם לפניו, נשמר קשר הדוק בין הגורמים הישראלים לעמיתיהם המצריים, אשר "פועלים ללא לאות לסכל אירועים כאלו".

על פי ממצאי התחקיר הראשוני, שביצע מפקד פיקוד הדרום האלוף טל רוסו, האירוע הבוקר החל כששלושה מחבלים חצו את גבול ישראל מצרים וארבו בצד הישראלי, בסמוך לציר פילדלפי, כשככל הנראה חלק מהחוליה נשארה בצד המצרי, במתכונת דומה לזו של הפיגוע ב"עין נטפים", בחודש אוגוסט בשנה שעברה. המחבלים הפעילו מטען צד כלפי שני כלי רכב של קבלנים שנעו על הציר באזור נחל לבן.

במקביל נפתח ירי RPG שלא פגע בכלי הרכב, וירי מנשק קל נגד הרכבים. אחד הרכבים התדרדר לתעלה בעקבות הירי, באירוע - הרוג ישראלי אחד. בשטח נמצאו קסדה, אפוד, רובי קלצ'ניקוב ומדים. נכון לשלב זה עולה כי שני מחבלים חצו את הגדר ונהרגו.
פיגוע חיסול מחבל תחקיר סיכול

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד