ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024

'העדה החרדית' • אסור לשוחט לבצע עבודות פרטיות

שוחט 'העדה' שנהג לשחוט עבור הגר"ד סולובייצ'יק - הודיע: "ועד השחיטה לא מאשר יותר" • הסיבה: רצון לשמור על בלעדיות לחברת 'גלאט עוף' • הסיפור המלא

שחיטה. צילום ארכיון: יעקב נחומי
שחיטה. צילום ארכיון: יעקב נחומי



האם 'העדה החרדית' אוסרת על שוחטיה לשחוט גם באופן פרטי?

בסוף השבוע האחרון פוזרו פשקווילים בשכונת מאה שערים המרמזים על מאבק המתנהל בימים האחרונים בתוך ועד השחיטה של 'העדה החרדית'. "גזירת השחיטה תשע"ב - פרטים יבואו", נכתב בהם באותיות גדולות.

מבירור שערך 'בחדרי חרדים' עולה, כי נגד ועד השחיטה מתנהל בימים אלו מאבק של ממש, שראשיתו לפני כשנה - אז, בהחלטה משותפת של משטרת ירושלים והעירייה - נסגרה המשחטה. דבר זה נפל כרעם ביום בהיר על רבנים, תלמידי חכמים ומשפחות רבות שנהגו עד אז לשחוט במשחטה ולזכות בכשרותה המהודרת של 'העדה החרדית'. בין הנפגעים הרבים היה גם הגאון רבי דוד סולובייצ'יק ותלמידיו הרבים.

אך כעבור מספר ימים נמצא הפתרון החלופי: שחיטה פרטית בבית.

במשך השנה שחלפה מאז נסגרה המשחטה, נהגו במאה שערים להזמין את השוחטים של 'העדה החרדית' לבית ולחילופין למשחטה במקום הסמוך לירושלים, שם היו שוחטים כמות מצומצמת ובכך היו ממשיכים ליהנות משחיטה מהודרת שהייתה נחשבת לשחיטה של 'העדה החרדית'.

אך בתקופה האחרונה - גם זה נאסר.

בשבוע האחרון הגיעו תלמידיו של הגר"ד סולובייצ'יק לשחוט במשחטה הממוקמת בסמיכות לירושלים. הם חייגו לאחד השוחטים המוכרים העובד מטעם 'העדה החרדית', וביקשו ממנו שיבוא עמם. בתגובה אמר להם השוחט: "אני צריך את האישור של ועד השחיטה".

חייג אחד מבניו של הגר"ד לגאון הרב שלמה יהודה הירש, אחד מרבני השחיטה, וביקש ממנו את האישור. הרב הירש אישר לו לצאת לשחוט וציין בפניו: "אם מדובר בכמות קטנה של הודו, אין בעיה". חצי שעה עברה, והרב הירש חזר וחייג לשוחט והודיעו: "אין הסכמה בוועד השחיטה".

השוחט: "חושש לאבד את הפרנסה"

מה קרה?

לדברי גורמים עמם שוחחנו, 'העדה החרדית' מעוניינת שכל החפץ בשחיטתם ובכשרותם יקנה את מוצרי חברת 'גלאט עוף', עמה עובדת 'העדה' שנים ארוכות. בתקופת פעילותה של המשחטה נמנעו רבים מלקנות את הבשר בחנויות, אך כעת כשהמשחטה כבר איננה פועלת - ניתן כביכול להגדיל את מספר הלקוחות באופן ניכר באמצעות איסור על השוחטים לשחוט באופן פרטי.

מבירור נוסף שערכנו עולה, כי גם ביום חמישי האחרון, מספר משפחות בשכונת מאה שערים שביקשו לשחוט בביתם, קיבלו תשובה שלילית מצד השוחטים של 'העדה החרדית'. אחד מהם הסביר בשיחת טלפון שהתקיימה בסוף השבוע, כי הוא "חושש לאבד את הפרנסה".

תלמידיו של הגר"ד סלובייצ'יק שוקלים בימים האחרונים להתאגד ולפתוח משחטה נוספת, שתהווה פתרון למשבר.

הרב אהרון ברנדסדורפר, מרבני השחיטה ב'עדה החרדית', הגיב: "אין איסור כזה".

לשאלתנו האם מוכר לו הסיפור שאירע עם תלמידי הגר"ד סלובייצ'יק ומשפחות במאה שערים בשבוע שעבר, הוא השיב בשלילה.

יוסף מאיר מארק, מראשי 'ועד השחיטה', הגיב ל'בחדרי חרדים': "אני לא עונה לעיתונאים".
העדה החרדית שחיטה עוף הודו מאה שערים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 28 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד