י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

לכבוד הקיץ טמבור מציגה: תופסים צבע בשמש

אם חשבתם להכניס קצת צבע לגינה שלכם, טמבור מציעה לכם מגוון צבעים המתאימים במיוחד לחודשי הקיץ והשמש • איך לבחור את הצבע וכיצד צובעים? הכל בכתבה שלפניכם

לכבוד הקיץ טמבור מציגה: תופסים צבע בשמש



הימים הארוכים והמוארים של הקיץ מוציאים אותנו החוצה – לארוחת בוקר מפנקת בגינה, להתפרקד על הנדנדה עם רדת ערב או לשבת על ספסל מתחת לעץ הפרטי שלנו. אז למה שלא תכניסו גם צבע לבילוי הקיצי שלכם?

עיצוב הגינה בצבע

לא משנה אם זו מרפסת בבית דירות או גינה בבית פרטי, גם כאן אפשר לעצב בצבע. חשבו תחילה על האווירה שאתם רוצים להכניס לגינה – אוירת זן אסיאתית, אוירת שדות פסטורלית או נווה מדבר שוקק חיים. בחרו את מערך הצבעים שלכם בהתאם – כשאתם מביאים בחשבון את כל מה שנמצא בגינה, כולל הגוון של קירות הבית, גווני הצמחיה והריצוף, וצרפו אליהם את הגוונים של הריהוט, הגדר והסורגים.



רגע לפני שצובעים - בודקים

לפני בחירת הגוון ויישום הצבע, חשוב להקפיד על תיקון נזקים, בדיקת התשתית וחיזוקה, ועוד. גם אם לא תבצעו את עבודת הצביעה בעצמכם, כדאי לדעת על מה יש להקפיד ואיך לעשות את הדברים, כדי להגיע לתוצאות הטובות ביותר שיחזיקו מעמד זמן רב.

לפני עבודת הצביעה, צריך להכין את התשתית הקיימת לעבודה, בהתאם לסוגה: סוגים שונים של משטחים [קירות, עץ או מתכת] דורשים צבעים שונים וטיפול שונה. לפני הצביעה, יש לזהות את הקיר או המשטח אותו את צובעים ולטפל בו בהתאם.

• המשטח צריך להיות יציב ולא מתפורר או מתקלף. כשצובעים על תשתית לא יציבה, הצבע ימשיך להתקלף יחד איתה ולכן צריך לחזק את התשתית בעזרת טיפול מתאים.

• יש משטחים שלצבע קשה להיצמד אליהם [פורמייקה, לדוגמא]. במקרה כזה, צריך לצבוע את המשטח בצבע יסוד מתאים וליצור חספוס של השטח לפני הצביעה.

• מידת הספיגה של החומר [עץ מלא, לדוגמא] היא גם תכונה שיש לקחת בחשבון, כדי שהצביעה תהיה אחידה.



במה צובעים?

הצביעה מורכבת מכמה שכבות שלכל אחת תפקיד משלה. כדאי להקפיד על כל הכללים כדי להגיע לתוצאת אופטימליות. בדרך כלל מדובר בשתי שכבות צבע:

• צבע יסוד [פריימר או מקשר] - משמש כבסיס ותשתית לצבעים שמגיעים מעליו. בדרך כלל משתמשים בצבע יסוד מקשר שתפקידו לתווך בין התשתית לצבע העליון. הצבע מכיל חומרים דביקים שחודרים לתשתית ומחזקים אותה. בצביעת מתכת מומלץ להשתמש בצבע יסוד מונע חלודה.
טיפ חשוב: המרטון הינו צבע ייחודי שמשמש הן כצבע יסוד והן כצבע עליון ומתאים לצביעת כל סוגי המתכות.

• צבע עליון – תפקידו להגן על התשתית ולהקנות את המראה הרצוי בגימור מט, משי, מבריק או מטאלי

סדר פעולות ההכנה והצביעה של פרטי עץ ונגרות:

1. צביעת עץ חדש בצבע אטום: הסרת לכלוך ושומן; צביעת שכבה אחת שמן איטום ועץ ולקירות; החלקת העץ בדבק שפכטל 2000; החלקת השטח בנייר לטש עדין; צביעת שכבה אחת יסוד סינתטי לעץ; צביעת 1-2 שכבות פוליאור על בסיס מים בגימור מט או מבריק

2. חידוש עץ צבוע בצבע אטום: שיוף וקילוף כל צבע רופף. במידה והצבע במצב טוב – שיוף וחספוס בניר לטש עדין; תיקוני פגמים והחלקת העץ בדבק שפכטל 2000; החלקת השטח בניר לטש עדין; צביעת 1-2 שכבות פוליאור על בסיס מים בגימור מט או מבריק

3. צביעת עץ חדש [לא צבוע] בצבע שקוף או שקוף מגוון: שיוף והחלקת העץ בנייר לטש עדין; צביעת 3 שכבות ורנית לעץ לכה צבעונית שקופה [לבחירתכם, ניתן לצבוע בורנית לעץ על בסיס מים, או בורנית לעץ על בסיס טרפנטין].

4. חידוש עץ צבוע בלכה שקופה: שיוף וקילוף כל צבע רופף. במידה והצבע במצב טוב – שיוף וחספוס בניר לטש עדין; צביעת 3 שכבות ורנית לעץ לכה צבעונית שקופה [לבחירתכם, ניתן לצבוע בורנית לעץ על בסיס מים, או בורנית לעץ על בסיס טרפנטין].

סדר פעולות ההכנה והצביעה של מתכת פנים וחוץ

1. צביעת מתכת בלתי צבועה: ניקוי המתכת מלכלוך ושומנים בעזרת סמרטוט טבול בטרפנטין מינרלי טמבור; צביעת מ.ח.ט [ממיר חלודה טמבור] במקומות החלודים בלבד; צביעת שכבה אחת יסוד בזק [צבע יסוד נגד חלודה]; צביעת 2 שכבות פוליאור על בסיס מים בגימור מט או מבריק

2. צביעת מתכת חלודה: הסרת חלודה רופפת בעזרת מברשת פלדה; ניקוי מלכלוך ושומנים בעזרת סמרטוט טבול בטרפנטין מינרלי טמבור; צביעת 2 שכבות המרטון במרקם חלק, רקוע או מחוספס.



עוד כמה טיפים לסיום:

• קראו היטב את ההוראות המופיעות על גבי אריזת הצבע, ושימו לב להמלצות בנושא הכנת הצבע והאם להשתמש במברשת, ברולר או בפד.

• אביזרים והכנות לצביעה: ההכנות לצביעה חשובות מאוד, ויחסכו הרבה עבודה מיותרת. להלן מס' עצות שימושיות:

• לא כדאי לחסוך בקניית חומרים וציוד איכותי, בסופו של דבר זה ישתלם, ולא ניתן להתחרות בתוצאה.

• לפני תחילת הצביעה מומלץ להכין את האזור לצביעה – להניח את הרהיט על גבי ניילון או ניירות עיתונים כך שאזור הצביעה לא יתלכלך, להסיר או לעטוף במסקינטייפ חלקים שאיננו רוצים שייצבעו [ידיות וכד'].

• צביעה לאורך סיבי העץ: בצביעת עץ מלא נהוג לצבוע עם כיוון הסיבים, על מנת להדגיש את הדוגמא הטבעית של העץ ולמנוע "התרוממות" של הסיבים.

יש לכם עוד שאלות? רוצים עוד רעיונות? אתם מוזמנים להתייעץ עם המומחים של טמבור באמצעות שיחת חינם לטלצבע: 1-700-321-321 או לגלוש לאתר האינטרנט שלנו: www.tambour.co.il

צביעה נעימה !
טמבור צבע קיץ חידוש גינה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד