ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024

הגר"ש עמאר נגד הח"כים: "אשמים בגזירת הרפורמים"

הראשון-לציון מארגן כנס מחאה בבית הרבנות הראשית נגד כוונת המדינה לשלם ל'רבנים' רפורמים • מקורביו: "הרב מאשים את כל נבחרי הציבור החובשים כיפה"

הגר"ש עמאר. צילום: חיים שוורץ
הגר"ש עמאר. צילום: חיים שוורץ



פרשת ההכרה של המדינה ברבנים הרפורמים - עולה מדרגה.

בעוד שבוע ימים יערוך הראשון לציון, הגר"ש עמאר, כנס גדול בבית הרבנות הראשית לישראל בירושלים ובו יזעק את זעקת היהדות החרדית על כוונת המדינה לשלם, בצורה כזו או אחרת, לרבנים הרפורמים.

תחת הכותרת "לא עת לחשות", יצא הרב בקריאה לפיה "הננו בזה לגלות צערנו וכאבנו הנורא, על כבוד שמים שנתחלל, ועל רמיסת התורה, ונתינת יד לעוקרי והורסי היהדות, שכבר הביאו חורבן איום ונורא על עם ישראל בתפוצות, בגרימת התבוללות נוראה, ועקירת כל יסודי התורה.

"ועתה מחפשים הכרה גם בארץ ישראל, שיהיו עוקרי הדת מוכרים כאנשי דת, אוי לנו שכך עלתה בימינו, כי משנאי ה' נשאו ראש, והרשעים כים נגרש השקט לא יוכלו, וכל כוונתם לפגוע בקדושת התורה וטהרתה בארצנו הקדושה. ואנו מצהירים קבל עם ועולם, היה לא תהיה!.

"על כן נתאסף כולנו לטקס עצה, ולזעוק במרה את זעקת התורה, ולהעתיר לפני שוכן מעונה, לבטל רוע הגזירה, ולשמור על תורתנו הקדושה כנתינתה, לבל יחלו בה ידים זרות, ולעצור המשחיתים והמחבלים בכרם ה' צבקות.

במכתב הנושא את חתימתו האישית, כותב הגר"ש: "איש בל יעדר לעת כזאת, אשר השתתפות כל הרבנים נחוצה, ואיש את אחיו יעזורו ולאחיו יאמר חזק. חזק ונתחזקה בעד תורתינו הקדושה, ובעד עם ישראל שלא יפרצו גדר כרם בית ישראל, וגודר פרצות יגדור הפרצה הזאת ברחמים, ויתן בלב טועים בינה, לשוב אל ה' ולהאמין כי זאת התורה לא תהא מוחלפת ולא תשתנה בשום זמן, ח"ו".

את המכתב מסיים הרב "בברכת ויחן שם ישראל".

כתב אישום

כזכור, לפני מספר שבועות הודיע היועץ המשפטי לממשלה, יהודה ויינשטיין, בתשובה לבג"ץ, כי המדינה תסכים להכיר במעמדם של רבנים שאינם אורתודוקסים ואף תשלם לגופים המעסיקים אותם שכר כפי שמשולם לרבנים אחרים.

בשעתו הבאנו את דבריו של שר הדתות, יעקב מרגי, כי עשה כל מאמץ כדי שמשרדו לא יהיה זה שייאלץ לשלם את השכר וכי משרד התרבות והספורט, בראשות השרה לימור לבנת, הוא שיבצע בפועל את ההחלטה הכואבת.

השר אף הוסיף ואמר כי באם ינסו לכפות עליו לבצע זאת במשרדו שלו, הוא לא יהסס מלהתפטר מתפקידו כשר הדתות במדינת ישראל.

השבוע נשמעו מפי הגר"ש עמאר דברי ביקורת על נציגי הציבור החרדיים על שאינם עושים די כדי למנוע את רוע הגזירה. בהמשך הרים הרב טלפון אל השר מרגי והבהיר לו כי הדברים אינם מכוונים כלפיו וכי הוא עשה בנושא מעל ומעבר.

מקורבי הרב עמאר אומרים כי הוא מאשים את כל נבחרי הציבור שכיפה לראשם מכל המפלגות - ולא רק המפלגות החרדיות.






הרב עמאר הגר רפורמים יעקב מרגי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד