כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

שבעה בתי ספר זכו בתחרות יזמים בנושא בטיחות בדרכים

אור ירוק קיימה את תחרות היזמים השנתית בנושא בטיחות בדרכים. שבעה בתי ספר, מכל רחבי הארץ, זכו בפרס בתחרות יזמים צעירים והציגו פיתוחים טכנולוגיים בתחום הבטיחות בדרכים

שבעה בתי ספר זכו בתחרות יזמים בנושא בטיחות בדרכים

ב-12 ליוני 2012, התקיים טקס סיום "יזמים צעירים לבטיחות בדרכים", באולם ווהאל סנטר, בגבעת שמואל. לשלב הסיום הגיעו שבעה צוותים שהורכבו מבני נוער, אשר בחרו לפתח אמצעי בטיחות טכנולוגים, בתחום הזהירות בדרכים.

אילן גרודסקי, מנהל תחום טכנולוגיה בעמותת אור ירוק, הנחה את הטקס ובתום הרצאתו בנושא מניעת תאונות דרכים, הוצגו שבעת הפיתוחים הטכנולוגיים, פרי עבודתם של היזמים הצעירים.
תלמידי בית הספר יסודי קהילתי "רעות", מגדרה פיתחו מושב המתריע כי הנהג נרדם במהלך הנסיעה. לפני תחילת הנסיעה מכניס הנהג את משקלו וגובהו ומתחיל בנסיעה. הירדמות תביא להתרעה קולית (צפצוף) והתרעה של נורית אדומה, המורכבת ליד מגן הראש.

תלמידי חטיבת הביניים, "מקיף ח' על שם בר לב", מראשון לציון, פיתחו שלט, תלת מימדי, המיועד לחלון האחורי של כלי הרכב, עם כיתוב מתחלף המעורר מודעות למרחק בין מכוניות. מדובר בשלט דומה לשלט "נהג חדש", אך כשמתקרבים לרכב, השלט מחליף צבעים ומסרים, הנוגעים לבטיחות בדרכים.

תלמידי חטיבת הביניים "אחד העם", בפתח תקוה, פיתחו מוצר המונע השארת פעוט בתוך כלי הרכב. מדי קיץ אנו שומעים על תינוקות שנשכחו בתוך כלי הרכב ומתו כתוצאה מהחום הכבד. המוצר, מורכב משתי יחידות הנמצאות אחת ליד השנייה, אחת מחוברת לתינוק והשנייה למחזיק המפתחות. יציאה מכלי הרכב, ללא התינוק תיתן התרעה ותמנע את הישארות התינוק בכלי הרכב.

תלמידי כיתה ט' במכללת "אורט גבעת רם", מירושלים, פיתחו את ה"אורטוספוג", מגן ספוג עם כיסוי מכותנה, המונע את החיכוך בין חגורת הבטיחות לחזה ולצוואר. המוצר בא לענות על חוסר הרצון של הילדים לחגור חגורת בטיחות מחוסר נוחות. המוצר מתיישב בנוחות על בית החזה ומגן גם על הצוואר.

תלמידי כיתה ט' מבית הספר מקיף-מכללה, "אורט-רוגוזין" בקריית גת, פיתחו שמיכה אשר משתלבת עם כסא התינוק ומונעת מהשמיכה ליפול במהלך הנסיעה. השמיכה מורכבת על כסא התינוק, תפורה עם חריצים כך שלא תוכל ליפול.

תלמידי חטיבת הביניים, "רשיש" מפתח תקוה פיתחו חולצת ספורט, העשויה מחומרים דוחי זיעה, אשר זוהרת בחושך. החולצה מיועדת לאנשים שעושים ספורט בשעות החשיכה בצידי הדרכים. רבים מהאנשים רצים או הולכים בשעות בחשיכה והחולצה המורכבת מחומרים זוהרים, בתוך הבד, תהפוך אותם לנראים בעיני הנהגים ותמנע את הפגיעה בהם.

תלמידי כיתה ט' בבית ספר "שחר מעיין", מהמועצה האזורית עמק חפר, פיתחו מוצר תחת הסיסמא: "חושבים ירוק – הולכים רחוק". התלמידים פיתחו שקית עם מכסה המתלבשת על פח האשפה ברכב, ניתן להסירה בקלות לרוקן או להשליך לפח המחזור, כאשר הכוונה ליצור מעין שקית אשפה ירוקה בתוך כלי הרכב, אשר תמנע מהשקית להתגלגל בכלי הרכב.

תלמידי בית הספר קריית החינוך "ע"ש יצחק רבין" חטיבה ב', בנשר, פיתחו משחק קלפים המיועד לילדים, כאשר מטרתו היא לחנך לזהירות בדרכים תוך כדי משחק. המשחק מורכב מקלפים אדומים המסבירים מצבים מסוכנים בדרכים וקלפים ירוקים המסבירים כיצד יש להתנהג בצורה בטוחה. בכל חפיסה ניתן לשחק את משחק הזיכרון ומלחמה. הכוונה היא להעביר מסרים בנושא בטיחות בדרכים בדרך משחק חווייתית, המתאימה לילדים ולהורים גם יחד.

כל אחת מהקבוצות זכתה בשי מתנת עמותת אור ירוק על הפיתומים הטכנולוגיים החדשים.
זו השנה הרביעית הרציפות שהמיזם מתקיים והוא מעודד את היזמים הצעירים להקים חברות לכל דבר ועניין. התלמידים מתנסים בעולם העסקים, מציבים יעדים ופועלים כחברה עסקית עם רצון לשווק את המוצר בהצלחה.

עמותת אור ירוק: "אנו מברכים את ארגון היזמים הצעירים ואת העומד בראשו, אורי ילוז על שיתוף פעולה פורה ורב שנים. העלאת נושא תאונות הדרכים לראש סדר היום, הינו נושא חשוב מאוד. החינוך והמודעות כבר מגיל צעיר מדגישים בפני הדור הצעיר את הסכנות שבכביש הן כנוסעים והן כהולכי רגל".













אור ירוק תחרות תערוכה יזמים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד