ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024

לוהט בדרום • עשרות רקטות נורו לעבר ישראל

בסדרה של תקיפות שביצע צה"ל ברצועה חוסלו 5 מחבלים ולפחות שבעה נוספים נפצעו • הפלסטינים שיגרו מהבוקר כ-20 רקטות לשטחי ישראל • הרמטכ"ל ביקר בגבול מצרים

לוהט בדרום • עשרות רקטות נורו לעבר ישראל
דובר צהל



סבב חדש של מלחמה בדרום? צה"ל תקף היום 4 פעמים ברצועה. בתקיפות הללו נהרגו 5 מחבלים וכ-7 נפצעו. במקביל נרשמו כ-20 שיגורים לעבר ישראל משעות הבוקר.

מאז שעות הבוקר נורו לעבר ישראל כ-20 רקטות ופצצות מרגמה, רובן נפלו בשטחי המועצה האזורית אשכול. לא היו נפגעים ולא נגרם כל נזק. בשל המטחים, פיקוד העורף הורה לתושבי יישובי עוטף עזה הנמצאים בטווח התראה של 15 שניות מפני שיגור רקטות להישאר בקרבת המרחבים המוגנים ולהישמע להוראות כוחות הביטחון.

לפנות בוקר, נורו ארבע רקטות קסאם שהתפוצצו באזור התעשייה באשקלון ובשטחים פתוחים במועצה האזורית חוף אשקלון, ולא גרמו לנפגעים או לנזק. בזרוע הצבאית של חמאס, גדודי עז א-דין אל-קסאם, קיבלו אחריות על הירי, ואף ציינו שהשיגורים כוונו לעבר בסיס הטירונים זיקים.

הרמטכ"ל, רא"ל בני גנץ, ערך היום (ג) סיור בגבול ישראל-מצרים, באזור הפיגוע שהתרחש אתמול סמוך לגדר הגבול, והתייחס למציאות הביטחונית באזור. הרמטכ"ל סייר במקום יחד עם מפקד פיקוד הדרום האלוף טל רוסו ומפקדי הגזרה.

רא"ל גנץ סקר את העבודות להשלמה גדר הביטחון במקום ואמר כי הן "מתנהלות בצורה טובה מאוד". הוא הדגיש כי הבעיה המבצעית היא בעיה מסוג אחד. "בעיה יותר משמעותית היא מה קורה בתוך סיני, אזורי השילוח, ובסיסי הטרור שהולכים ומתהווים שם. אנו מצפים מהמצרים לממש את הריבונות שלהם".

זמן קצר לאחר ביקור הרמטכ"ל, בשעה 14:10, שיגרו הפלסטינים פצצות מרגמה לעבר המועצה האזורית אשכול, אשר התפוצצו בשטחים פתוחים.

כ-40 דקות לאחר מכן נורו קסאמים נוספים אשר נפלו בשטחים פתוחים במועצה האזורית אשכול. תוך רבע שעה תקף צה"ל את החוליה שירתה מדיר אל בלח ברצועה, אותה חולייה נסעה באופנועים ונפגעה. לפי הדיווחים, אחד מחבריה נפצע באורח קשה ו-5 נוספים נפצעו באורח קל, הפצועים פונו לבית החולים שיפא בעזה, שם מת הפצוע קשה מפצעיו.

דובר צה"ל מסר כי כלי טיס של חיל-האוויר תקף במרכז רצועת עזה את חוליית המחבלים שביצעה ירי תלול מסלול לעבר ישובי המועצה האזורית אשכול, וזוהתה פגיעה.

סיכום הימים האחרונים:

סמוך לשעה 16:20 נפלו שלוש רקטות נוספות בשטחים פתוחים במועצה האזורית אשכול. אין נפגעים ולא דווח על נזק.

סמוך לחצות הלילה תקף כלי טיס של חיל-האוויר חוליית מחבלים אשר התעסקה במטען שהונח בסמוך לגדר המערכת במרכז רצועת עזה. מצה"ל נמסר כי זוהתה פגיעה. מקורות רפואה פלסטינים בעזה דיווחו כי בתקיפה נהרגו שני פלסטינים, וגופותיהם אותרו במרכז הרצועה אך טרם זוהו.

אתמול (ב) בערב תקף חיל האוויר חוליית מחבלים שניסתה לשגר רקטות לעבר מערב הנגב, שני מחבלים נהרגו. מספר שעות קודם לכן חיסל חיל האוויר שני מחבלים מהזרוע הצבאית של הג'יהאד האיסלאמי.

ביום שני בבוקר נפתח סבב הלחימה הנוכחי, עם פיגוע בגבול ישראל-מצרים. מחבלים ירו למוות בעובד משרד הביטחון שעסק בבניית הגדר. המחבלים חדרו לישראל, כוח גולני שהגיע למקום הרג את המחבלים בחילופי אש מטווח קצר.

"צה"ל לא יסבול כל ניסיון לפגיעה באזרחי מדינת ישראל ובחיילי צה"ל וימשיך לפעול כנגד כל גורם אשר מפעיל טרור נגד מדינת ישראל", נאמר בהודעת דובר צה"ל. "ארגון הטרור חמאס הוא הכתובת ועליו האחריות".

בעקבות המצב הביטחוני בדרום הארץ בוטל טקס הענקת התארים במכללה האקדמית ספיר שתוכנן להיערך הערב בשעה 18:00.

הצילום באדיבות "טרור ווטש"צילום: הצילום באדיבות "טרור ווטש"
הצילום באדיבות "טרור ווטש"


אל קעידא מעורב בפיגוע?

ארגון בשם 'מועצת השורא של המוג'הידין בירושלים' נטל לפני זמן קצר את האחריות לביצוע הפיגוע אתמול בגבול ישראל-מצרים, במהלכו נהרג סאיד פשאפשה, קבלן שבנה את הגדר על הגבול באזור קדש ברנע.

הארגון פרסם סרטון וידאו בו נראים שני המחבלים - עודיי אל-הד'לי, סעודי מהעיר ג'דה, וחאלד ג'אדאללה, ממחוז מורסא מטרוח - שלטענתם היו חלק מהחוליה שחדרה לשטח ישראל, כשהם מצולמים לפני יציאתם לביצוע הפיגוע.

"אנו הולכים בקרוב לבצע פיגוע התאבדות ולהכות בכוחות האויב היהודי על הגבול בין מצרים לפלסטין הכבושה. היום 18 ביוני 2012", אמר עודיי אל-הד'לי למצלמה בסרטון שצולם.

אחד המצולמים, שנאם על רקע דגל של אל-קאעידה, הצהיר כי בכוונתם להוציא לפועל "פיגוע התאבדות כפול".

ככל הנראה, מדובר בארגון איסלמי קיצוני בעל קשרים לאל-קאעידה, שהיה פעיל עד כה בעיקר בעירק.
דרום ירי מחבלים עזה צה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד