א' אייר התשפ"ד
09.05.2024

מהפכת בית שמש • נחנך כביש גישה חדש אל העיר

במעמד ראש העיר משה אבוטבול, שר הבינוי והשיכון אריאל אטיאס ושר התחבורה ישראל כץ - נחנך כביש גישה חדש לעיר בית שמש • הכביש מאפשר גישה ישירה לאזורים החדשים של העיר

מהפכת בית שמש •  נחנך כביש גישה חדש אל העיר

משרד השיכון ממשיך בתנופת הבנייה בעיר בית שמש: במהלך השבוע הסתיים החלק הראשון של שדרוג הכביש העוקף של בית שמש שאמור להקל משמעותית על חיי התושבים.

הכביש החדש יאפשר גישת מעקף לשכונות העיר, ללא צורך במעבר בתוך בית שמש.

הכביש שודרג כהמשך לשיווק אלפי יחידות הדיור שמוביל משרד השיכון וכמענה למספרים ההולכים וגדלים של תושבי העיר.

משרד הבינוי השיכון השקיע בפרוייקט 135 מיליון ש"ח, להשקעה זו צרפו משרד התחבורה והחברה הלאומית לדרכים השקעה נוספת של 67 מיליון ש"ח.

בטקס שהתקיים לציון סיום העבודות אמר שר הבינוי והשיכון אריאל אטיאס כי "כביש שכזה הינו הכרחי לאור תנופת הבנייה הגדולה המתבצעת בימים אלה, ובתחילת השנה הבאה ייפתח הכביש במלואו".

בשנתיים האחרונות שיווק משרד הבינוי והשיכון כ-3,000 יחידות דיור בעיר, והוא מתכנן לשוב ולשווק עוד כ-3,000 יחידות דיור נוספות בתקופה הקרובה.

תנופת הבנייה שמוביל משרד השיכון משנה את פני העיר ומצריכה שדרוג מאסיבי בתשתיות ובכבישים לשם שיפור חיי התושבים. נכון להיום עבר מספר התושבים החיים בבית שמש את רף ה-80 אלף והיא נחשבת לאחת הערים הצומחות במדינת ישראל. עבודות שדרוג כביש עוקף בית שמש, כביש מספר 3855 המוכר יותר ככביש מספר 10, כללו את שיפורו והרחבתו של הכביש והפיכתו לכביש בינעירוני.

בטקס סיום העבודות בכביש השתתפו גם שר התחבורה ישראל כץ, ראש עיריית בית שמש משה אבוטבול, יאיר שמיר, יו"ר החברה הלאומית לדרכים, ומנכ"ל החברה שי ברס. בשלב זה, נפתח קטע הכביש המחבר את ככר יגאל אלון לכביש 38 בכיוון אחד בלבד ובכך מתבטלת, כאמור, החובה לנסוע דרך אזור התעשייה. בתחילת שנה הבאה ייפתח הכביש במלואו, לאורך מסלול שארכו כ-8 קילומטרים. הכביש החדש יותאם למהירות נסיעה של 80 קמ"ש, אולם מהירות הנסיעה בו תוגבל ל-70 קמ"ש.

שר התחבורה, התשתיות הלאומיות והבטיחות בדרכים ישראל כ"ץ, ציין כי, "הפרויקט נועד בראש ובראשונה לתושבי האזור, אולם הוא משתלב בתכניות הפיתוח של המשרד, בזכות תרומתו לשדרוג איכות הנסיעה ברמה הארצית. בכדי לצמצם את משך ההפרעה לתנועה, הפרויקט מבוצע במקביל באמצעות שלושה צוותי עבודה שונים על שלושת קטעי הדרך. החברה הלאומית לדרכים דואגת לביצוע עבודות השיקום הנופי. גם בעבודות השיקום, נדאג לשתילת צמחיה שהטיפול בה יהיה לפרק זמן מוגבל, לאחריו הירוק ימשיך לשגשג כחלק מהסביבה הטבעית".

השר אטיאס אמר עוד בטקס כי "השיווקים הגדולים שלנו אינם כוללים רק מגורים, והם צריכים כמובן ליצור מעטפת שלמה של תשתיות ושירותים.

"לצד אלפי יחידות הדיור הנמצאות בשיווק או לקראת יציאה אליו בבית שמש, הקדשנו מחשבה רבה גם בכל המערכות התומכות, בשיתוף עם משרדים שונים, ובמקרה זה עם משרד התחבורה והחברה הלאומית לדרכים. בית שמש נמצאת בתנופת בנייה אדירה בהובלת משרד הבינוי והשיכון, והכביש החדש ישפר את איכות החיים והבטיחות לתושבי הסביבה ולתושבי בית שמש, כמו גם לתושבים העתידיים של העיר".

ראש עיריית בית שמש הרב משה אבוטבול אמר כי "הכביש החדש משדרג את דרכי הגישה לעיר ובכך מקל משמעותית באופן יום יומי על אלפי נהגים הנוסעים בו מידי יום. אני שמח על ההחלטה שקבלתי לקחת אחריות על תחזוקת הכביש. אנו זוכים היום לחנוך את כביש 10 שהוא שלב ראשון מתוך מהפיכת התשתיות והכבישים עליה הכריזה העירייה, ובמסגרתה מתבצעים בעיר פרוייקטים בתחום התחבורה בהיקף של מאות מיליוני שקלים לשיפור חייהם של תושבי בית שמש".







אריאל אטיאס ישראל כץ בית שמש משה אבוטבול כביש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד