כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

מקלב יקדם: פטור מהיטל השבחה לרוכשי דירה ראשונה

הצעת החוק של ח"כ חנא סוויד מציעה לפטור רוכשי דירה ראשונה מתשלום היטל ההשבחה, בשיעור של 12% מערך הנכס • מקלב: "הטבה סוציאלית שתיטיב עם כלל האזרחים"

צילום: יעקב נחומי
צילום: יעקב נחומי



ועדת הפנים והגנת הסביבה, בראשות ח"כ אמנון כהן, קיימה הבוקר (ג) דיון בהצעתו של ח"כ חנא סוויד לבטל את תשלום היטל ההשבחה לרוכשים דירה ראשונה הזכאים לדיור. הצעתו של ח"כ סוויד הינה הצעת חוק שהפכה להצעה לסדר היום. את הדיון ניהל ח"כ אורי מקלב.

היטל ההשבחה הינו היטל בשיעור של 12% משווי הנכס, המופנם כיום לתוך מחיר הדירה ומועבר על ידי היזם/קבלן אל הרשות המקומית. הרשות עושה שימוש בכספים אלו בעיקר למטרות פיתוח.

בפתח הדיון הסביר ח"כ סוויד כי דווקא בתקופה זו בה הציבור משווע לדירות שמחיריהן עדיין לא ירדו באופן מהותי, נכון שהממשלה תעניק הטבה סוציאלית זו לאלו הזכאים לדיור ומבקשים לרכוש את דירתם הראשונה. ח"כ אורי מקלב אמר כי היה חותם על הצעת החוק של ח"כ סוויד בשני ידיו וכי ההצעה תואמת לגמרי את אחד מערכיו הבסיסיים של ז'בוטינסקי – הדאגה למגורי האזרח. עוד אמר כי ההצעה הזו תיטיב עם כלל אזרחי ישראל.

נציג האוצר, אמיר רשף, אמר כי לאזרחים הנמצאים בתכנית הסיוע של המדינה יש פטור מהיטל השבחה אך התנגד כי הפטור יהיה גורף לכל זכאי הדיור. לדעתו יש להוריד את מחירי הדיור באמצעות היצף השוק בהיצע של דירות. גב' צביה אפרתי, ממשרד הפנים, אמרה כי לדעתה יש למצוא דרך להקלות כלפי זכאי דיור במסגרת הרפורמה הכוללת של מיסי פיתוח.

לקראת סיום הדיון אמר ח"כ מקלב כי יתכן שבשלב ראשון ניתן למצוא פתרון ביניים כמו הנחה של 50% בהיטל ההשבחה לזכאי דיור. כמו כן ביקש מנציג האוצר כי נציגות בכירה של האוצר תבחן עם ח"כ סוויד שוב את הצעת החוק.

ח"כ אורי מקלב אמר כי הועדה תמשיך לקדם את הצעתו של ח"כ חנא סוויד כמו גם כלים אחרים שיאפשרו לזכאי דיור לרכוש את דירתם הראשונה במחיר סביר.
חנא סוויד אורי מקלב ועדת הפנים והגנת הסביבה אמנון כהן צביה אפרתי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד