כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

'יתדות תשמ"ו' נגד הנגיד שמעון גליק וההנהלה החדשה • ההחלטה נחשפת

מה גרם לשופטת בית הדין לדחות את הדיון? • מיהו "רב גדול", שבציוויו לא נמסרה למנכ"ל הודעה על פיטוריו? • מי פועל לביטול מנויים ל'יתד'? • ומה עם צו ההרחקה של לבין?

ימשיך לחכות. יעקב לבין
ימשיך לחכות. יעקב לבין



בעקבות התביעה שהגישו אתמול (ג') עורכי-דינה של חברת "יתדות ת.ש.מ.ו הוצאה לאור ופרסומים בע"מ" נגד איש העסקים האמריקני שמעון גליק, מתפרסמת בזאת לראשונה החלטתה של רות רונן, שופטת בית הדין בתל-אביב יפו, המחלקה הכלכלית בבית המשפט.

כפי שכבר דיווחנו, דחתה השופטת את הבקשה המיידית למתן צו ארעי ולפיו ישוב ניהול העיתון למתכונתו הקודמת וקבעה לדון בנושא, במעמד שני הצדדים, בתאריך 1.7.12.

הבקשה שהוגשה לשופטת הייתה בקשה "למתן צו ארעי במעמד צד אחד, במסגרתו התבקש בית המשפט להורות כי עד למתן הכרעה בסעד העיקרי:

• המשיבים לא יתערבו בכל צורה שהיא בפעילות השוטפת של העיתון "יתד נאמן" ושל המבקשת, ובהוצאתו הסדירה לאור של העיתון על ידי הצוות המקצועי בראשות המנכ"ל והעורך האחראי;

• לא תתבצע כל פעולה ולא תתקבל כל החלטה על ידי הרכב הדירקטוריון שעל פי טענת המשיבים...התמנה ביום 31.5.12;

• זכויות החתימה בחברה יהיו זכויות החתימה בחברה כפי שהיו עד יום 30.5.12;

• משטרת ישראל תסייע בקיום הצווים".

המשיבים, כאמור, הם "הר"ר שמעון גליק ואח'".

מהפך ב'יתד' - סיקור נרחב:
המפץ הגדול של 'יתד נאמן' • בעלים חדשים ופיטורים
יום חדש ב'יתד' • העיתון משנה את פניו
אושרה העמותה החדשה ל'יתד' • מגזין 'קטיפה' יבוטל?
כך יזם הגראי"ל את העמותה החדשה ב'יתד' • בלעדי
המכתב המצמרר של הרב רביץ ז"ל: "אנשי יתד שפכו את דמי" • חשיפה
הכל לשם שמים • טור אישי בשולי פרשת 'יתד'
הסאגה ב'יתד' נמשכת: מכתבי איומים, מאבטחים ומלחמת גירסאות
מכתב התגובה למפוטרי 'יתד נאמן' • חשיפה בלעדית
'יתד': המשכורות עוכבו • "שיידעו מי הבוס"
הגר"ח: "הנהגת הדור מסורה להגראי"ל" • לבין פוטר
גליק נגד לבין • המאבק ההיסטורי על 'יתד'
דרמה בהמשכים מבית 'יתד נאמן': לבין זומן לחקירה • גליק: "הוא המריד"
גליק מינה מנכ"ל חדש ל'יתד': זליג אורלנסקי
הציבור הליטאי לקראת פילוג? • אנשי לבין פונים לערכאות נגד הגראי"ל שטיינמן
זיופים, ספינים ואלימות קשה • המאבק המר על 'יתד נאמן'
תובעים את גדולי ישראל • מפוטרי יתד פנו לביהמ"ש

כקליפת אגוז

וכך כותבת השופטת בהחלטתה:

"עניינה של הבקשה – בקליפת אגוז – בטענת המבקשת (שתכונה להלן גם "החברה") שהיא חברה המפעילה את העיתון "יתד נאמן" – ביחס להחלטה של המשיב 2 שנחתמה ככול הנראה ביום 31.5.12. על פי ההחטלה הנ"ל השתנה מבנה הדירקטוריון בחברה, פוטרו שני דירקטורים ומונו אחרים תחתם...הדירקטוריון שמונה שינה את זכויות החתיתמה בחברה. המשיב 1 הורה על פיטורי העורך הראשי של העיתון ודרש מהמנכ"ל "להתיישר" לפי הוראותיו.

"בעלת המניות של החברה המבקשת היא עמותה...כעולה מהבקשה העמותה מחזיקה ב-100% ממניות סוג א' של החברה, והיא בעלת מלוא זכויות ההצבעה בחברה. עד יום 6.9.04 היה המשיב 1 נציג העמותה בחברה, והוא שייצג אותה באסיפות הכלליות של החברה.

המבקשת טענה כי מאז יום 6.9.04 המשיב 2 לא היה מוסמך לשמש כנציג העמותה בחברה, וזאת מכוח החלטת העמותה להחליף את המשיב 2 ברו"ח בומבך. החלטת העמותה התקבלה כדין – כך נטען, החברה קיבלה הודעה אודותיה, אולם – כך טוענת המבקשת – "לפי הנחיית רב גדול בתורה, לא נמסרה למשיב 2 הודעה על החלפתו ברו"ח בומבך.

לאור האמור לעיל, לטענת המבקשת לא היה המשיב 2 מוסמך לקבל את ההחלטות שהוא קבל בדבר שינוי הרכב הדירקטוריון, הדירקטוריון שהוא התיימר למנות – אינו אם כן דירקטוריון החברה, ולהחלטותיו אין תוקף. עוד נטען כי עוד בטרם ההחלטה מיום 6.9.04 לא היה המשיב 2 מוסמך להפעיל עלדעת עצמו את זכות ההצבעה כך ש"ישתנו סדרי עולם" בחברה המבקשת ובעיתון, ואסור היה לו לפעול באופן מהותי בניגוד לרצון העמותה.

המבקשת טענה כי יש להיעתר לבקשה במעמד צד אחד, לאור העובדה כי הסעדים המבוקשים בה נחוצים לחברה באופן דחוף. לטענתה, המשיבים אינם בוחלים בנקיטת אמצעים הפוגעים בחברה ובעיתון, תוך כפיית רצונם על העמותה. אמצעים אלה כוללים את פיטוריו של העורך הראשי של העיתון, יצירת אנדרלמוסיה בקרב עובדי החברה, ניסיון לשבש הוצאה חופשית וסדורה של העיתון וניסיון לפטר את המנכ"ל והעורך האחראי, כנגד מנכ"ל המבקשת והעורך האחראי הוצאו צווי הטרדה מאיימת, כאשר הדיון בהם במעמד שני הצדדים קבוע ליום 20.6.12 אולם לגישת המבקשת, גם עד מועד זה המנכ"ל יוכל לנהל את החברה באמצעות חיבור מחשב מרחוק ובאמצעות צוות עובדי העיתון.
הבקשה מעלה מספר שאלות ביחס לאופן קבלת ההחלטות בחברה ובעמותה, שאלות שמובן שלא ניתן יהיה להתייחס אליהן באופן מפורט ומלא בטרם יוגשו תשובות המשיבים לבקשה.

לאחר עיון בבקשה על נספחיה, אני סבורה כי אין מקום לקבל אותה במעמד צד אחד, וזאת בין היתר לאור לוח הזמנים המפורט בה, לאור העובדה כי ככול הנראה עד היום הוסיף העיתון להתפרסם חרף האירועים המתוארים בבקשה, וכן לאור הצווים שהוצאו כנגד עורך העיתון ומנכ"ל החברה על-ידי בית משפט השלום.

המשיבים ישיבו לבקשה עד יום 21.6.12 בשעה 10:00. תשובת המבקשת לתגובה תוגש עד יום 25.6.12.
דיון במעמד הצדדים יתקיים ביום 1.7.12 בשעה 11:30 – אלא אם כן הצדדים יודיעו כי הם מסכימים כי תינתן החלטה בבקשה ללא דיון, על סמך החומר שבתיק בית המשפט.

כינוס אברכים: להחזיר השליטה

במקביל התכנסו אמש (ג'), באולמי סאטמר בבני-ברק, אברכים לכינוס שמטרתו, כדבריהם, להחזיר את השליטה בעיתון על פי רוחו של מייסדו, הגראמ"מ שך זצ"ל, באמצעות הגר"ש אויערבעך.

בכינוס הוקרנו דבריו של הגרש"א לוין מארגנטינה, מתלמידיו המובהקים של הגראמ"מ שך, וראש ישיבת גרודנא הגרד"צ קרלינשטיין נשא דברים.

במקביל, החלו תלמידי הגר"ש אוירבעך בשכנוע אברכים לבטל את המנוי לעיתון.

האם ביטול המנוי מעיד על כך שהם נואשו מכוונתו של יעקב לבין להדפיס "עיתון יתד ב'", כפי שהבטיחו אנשיו אמש?

לדברי מקורבי ההנהלה הנוכחית, "העובדה לפיה מנסה הצד השני לבטל מנויים, מוכיחה שגם הם מבינים שהסיפור 'גמור' ולכן אין להם בעיה לפגוע בעיתון".

כך או כך, עד כה מי שביטלו את המנויים לעיתון הם בעיקר בוגרי ישיבת גרודנא שבאשדוד. אלא שבמקביל חידשו בני תורה רבים את המנוי לעיתון, לאחר שנים שבהם נמנעו מלעשות כן.

עדכון: בוטל צו ההרחקה נגד יעקב לבין

בדיון נוסף שהתקיים היום (ד) ואשר עסק בצו ההרחקה שקיבל יעקב לבין ממשרדי העיתון. הכריעה השופטת כי אין צורך להאריך את צו ההרחקה היות ובכל מקרה לבין כבר פוטר.

למרות שמדובר בהחלטה מנהלית גרידא, שאינה קשורה לדיון המשפטי על העיתון עצמו. מיהרו שני הצדדים לראות בהחלטה הישג. מקורביו של לבין ציינו את העובדה שההרחקה בוטלה, לעומתם, אנשי ההנהלה החדשה נאחזו בדברי השופטת כי היא עושה זאת משום שכבר פוטר.

"אם לבין יבוא לבקר במשרד הוא יתקבל ככל אורח", ציין אחד מאנשי ההנהלה החדשה, "אבל בעיתון עצמו הוא לא יעשה דבר", הבהיר.













יתד נאמן יעקב לבין שמעון גליק עמותה בית משפט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 27 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד