כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

הנצחון של ביבי: שכונת האולפנה תתפנה מרצון

על פי ההסכם בין תושבי השכונה לממשלה, ייבנו 300 יחידות דיור בבית אל עם לוח זמנים מוגדר • מנתניהו נחסכו מראות קשים של פינוי תושבים מבתיהם בכוח

תושבי שכונת האולפנה. מתפנים ברצון. צילום: קובי הר צבי
תושבי שכונת האולפנה. מתפנים ברצון. צילום: קובי הר צבי



במהלך עשרת הימים האחרונים נשאו ונתנו שלוחי ראש הממשלה, כולל שר הבטחון וצוותו, עם הרב זלמן מלמד רבו של היישוב בית אל, ועם משה רוזנבוים ראש מועצת בית אל, לצד נציגי הציבור, על פינוי שכונת האולפנה.

הנציגים ביקשו להבטיח את נכונות ראש הממשלה לבנות ולפתח את בית אל בהיקף של לפחות 300 יח"ד, בלוח זמנים מוגדר ומוסכם, כשדרישת הרב וראשי הציבור היתה ערובות לכך שהמתווה על שלושת מרכיביו אכן יכובד.

המתווה כולל בנייה של 300 יחידות דיור בבית אל עם לוח זמנים מוגדר ומוסכם; הקמת ועדת שרים לענייני התיישבות שתתן את הערובה לכך שבעתיד לא יצאו מתחת ידי הממשלה, פרקליטות המדינה ומשרד הבטחון, הודעות והחלטות אבסורדיות על הריסות שכונות ויישובים פורחים; ניסור הבתים והעתקם תוך הימנעות מהריסתם.

לאחר התייעצות של הרב מלמד עם ראשי הציבור ונציגי השכונה והבאת הדברים לפני כל התושבים, בפגישה שהתקיימה הערב, הוחלט לקבל בלב כבד את מתווה הממשלה.

דובר השכונה, הראל כהן: "הצעת המתווה בתמורה לבנייה לה הציבור זכאי בכל מקרה, וחובה על הממשלה לספקו בכל מקרה, בתמורה להסכמה לסילוק מהבתים כמוה כאמירה לאב כי יילקח ממנו בנו ובתמורה יקבל עשרה אחרים. הכאב על הבתים הנלקחים לא יחדל והכתם לא יוסר מהממשלה. עם זאת, אנשי שלום אנחנו. מאבקי אח באח קורעים את הציבור כולו ואת הציבור שלנו בפרט ומכלה את כוחות היצירה שלנו שנועדו לשם בנין האומה והארץ. אנו עומדים כמובן מאחורי החלטת הרב, ש-33 המשפחות תעזובנה את בתיהן באופן שייתר את הצורך במחזות שאיש מעמנו אינו רוצה בהם".

מבחינת נתניהו מהווה ההחלטה של התושבים להתפנות מרצון - ניצחון גדול. שכן, בכך נחסכו ממנו מראות קשים, שהיו משודרים בכל כלי התקשורת, של גירוש יהודים מבתיהם.
שכונת האולפנה הרב זלמן מלמד בית אל בנימין נתניהו הראל כהן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד