י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

שטייניץ: "דו"ח הזוי וחסר שחר" • ישי: "להפיק לקחים"

שתי הדמויות אליהן כוונה מירב הביקורת בדו"ח המבקר מיהרו להגיב • שר האוצר: "דו"ח מאיים על היציבות הכלכלית" • שר הפנים: "המבקר קובע במפורש שעשיתי את המירב"

שטייניץ ונתניהו. צילום: פלאש 90
שטייניץ ונתניהו. צילום: פלאש 90

תגובת שר האוצר:

"לצערנו, בכל הנוגע לאוצר הדו"ח נשאר הזוי וחסר שחר באופן הקיצוני ביותר. הדו"ח מאיים על היציבות הכלכלית של ישראל מאחר שהוא הופך את השמירה על חוק התקציב לבלתי אפשרית".

תגובת שר הפנים:

"לבי עם המשפחות השכולות ביום קשה וכואב זה. דו"ח המבקר מוכיח שיש להתייחס בכובד ראש לדרישות השרים בנושאים מצילים חיים, והדבר החשוב ביותר כעת הוא להפיק לקחים שימנעו אסון דומה בעתיד.

"אני מתכוון לדרוש דיון בממשלה להפקת לקחים מהדו"ח, וקביעת כללים מיוחדים לטיפול בדרישות הנוגעות לנושאים מצילי חיים. קביעתו הברורה של המבקר, המבחינה בין האסון הנורא ומותם האכזרי של 44 הקורבנות לבין מוכנות מערך הכיבוי מוכיחה כי אסון שכזה יכול היה להתרחש גם אילו היה מערך הכיבוי נמצא בשיא כושרו ומצויד בציוד המתקדם ביותר, ואין כל קשר בין מוכנות מערך הכיבוי להחלטות שהובילו לאסון.

"במשך 26 פסקאות חסרות תקדים, קובע המבקר במפורש שבזמן כהונתי נעשה מאמץ בשיעור שאין דומה לו כדי לשקם את מערך הכיבוי. דברי המבקר חדים ונחרצים: 'יש לציין לזכותו של שר הפנים מר ישי, כי הוא אכן הצליח במקום בו אחרים לא הצליחו' (עמוד 168).

"התגובות אותן אני מקבל מלוחמי האש וממרבית המשפחות השכולות מרגשות אותי מאוד. חובתי האישית היא להיאבק למענם, ולהבטיח להם שלא אשקוט ולא ארפה עד שיופקו הלקחים. זה לא ישיב את יקיריהם, אך ימנע עצב וכאב ממשפחות אחרות בעתיד ובכך אולי תהא מעט נחמה עבורם".

יו"ד הועדה לביקורת המדינה, ח"כ אורי אריאל הגיב: "האירוע בכרמל היה קשה והדו"ח בהתאמה קשה גם הוא. הוא שם את הדברים על השולחן בחדות כדי שלא נתבלבל במסקנות הנובעות מהן. לצערי הדו"ח מעלה שחסר היה קברניט לממשלה.

"ראיתי את ראש הממשלה מכריע על תקציבים כבדים יותר כמו תקציב הביטחון וגם כאן היה עליו להכריע בין השרים ולקבל הכרעות בזמן אמת שיכלו למנוע את האסון הנורא. אנחנו בועדה נזמין את כל המבוקרים ולא אתן הנחות לאף אחד למרות שחלקם לוחצים לא להופיע. כולם יהיו בדיון ולאחר שהועדה תשמע את טענותיהם היא תקבע את עמדתה".
מבקר המדינה שטייניץ ישי תגובות דוח חריף

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד