כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

דרמה בבית ישראל • הסרת כשרות למסעדות הלילה

לאחר חודשי דיונים, התקבלה החלטה במושב 'העדה' - במעמד נציגי ישיבת מיר וכשרות הרב רובין • בעלי המסעדות בבית ישראל יחוייבו לסגור ב-23:00, כולל בליל שישי

יוצאת דופן? מאפיית 'נחמה'. צילום: יעקב נחומי
יוצאת דופן? מאפיית 'נחמה'. צילום: יעקב נחומי

הסוף לסאגת המסעדות בשכונת 'בית ישראל'?

במושב 'בד"ץ העדה החרדית', שהתקיים הבוקר (ד) כמדי ראש חודש, הוחלט להורות לכל המסעדות בשכונה לסגור את שעריהן בשעה 23:00. כך גם בליל שישי.

מפירי ההחלטה ייאלצו להיפרד מתעודות הכשרות שלהן.

בעבר התקבלה החלטה דומה. בעלי החנויות הביעו נכונות לסגור את המסעדות בשעה מוקדמת, אך התנו זאת בסגירה של 'מאפיית נחמה', הנהנית מכשרות של 'העדה החרדית'. "אם הם יסגרו מוקדם – אנחנו מתחייבים גם לסגור מוקדם", התנו.

פטירתו הפתאומית של ראש ישיבת 'מיר' הגרנ"צ פינקל זצ"ל, דחתה אף היא את ישום ההחלטה.

בישיבה שהתקיימה הבוקר, נכחו אנשי 'העדה החרדית', ובהם הרב יוסף בלוי, מי שממונה למפקח על סגירת החנויות בשכונת גאולה וכעת גם בשכונת בית ישראל. בישיבה נכחו גם נציגי ישיבת 'מיר' וכשרות הגר"א רובין.

כדי לפתור את טענות בעלי המסעדות שעלו באחרונה בעניין מאפיית 'נחמה' - שנשארת פתוחה במשך הלילה לצורכי אפייה - הוחלט כי מהשעה 23:00 ייסגרו במאפייה את האורות מחוץ לחנות ובכך תימנע התקבצות של בחורים באזור.

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי מסעדות או קיוסקים שישארו פתוחים לאחר השעה 23:00 ייאלצו להיפרד מתעודות הכשרות שברשותן ללא כל התראה מוקדמת.

ההוראה החדשה שהתקבלה טרם הועברה לבעלי המסעדות.

נושא המסעדות עלה בשל תלונות שכנים על מפגעי רעש בשעות מאוחרות וכן בשל צילומים שהגיעו לידי תורמים מחו"ל שהרימו גבה לאחר שראו את קריית הישיבה כמרכז בילוי עד שעות הלילה המאוחרות.
מסעדות קיוסקים בית ישראל העדה החרדית מיר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד