כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024

אחרי 46 ימי מעצר: יענקי ברגר שוחרר למאסר בית

ברגר, החשוד בהעלמת מס ובקבלת דבר במרמה בעשרות מיליוני שקלים, שוחרר למדרשה במגדל העמק בפיקוחו של הגרי"ד גרוסמן ובערבויות גבוהות, פיקוח צמוד ואזיק אלקטרוני

יענקי ברגר
יענקי ברגר

לאחר 46 ימים במאסר, יעקב ברגר, מנהל עמותת 'וזאת הברכה לתורה וצדקה בירושלים', שהואשם בקבלת דבר במרמה ובעבירות מס קשות, בסכומים של עשרות מיליוני שקלים, שוחרר למעצר בית בתנאים מגבילים. מדובר באסיר ראשון שייכבל באזיק אלקטרוני וישורר למעצר בית במגדל העמק.

אתמול (ג) נערך דיון בעניינו בבית משפט המחוזי בירושלים בפני השופט אריה רומנוב. הרב גרוסמן, שהגיע באופן אישי לדיון, אמר כי כבר במשך 40 שנה הוא מתעסק עם נושא שיקום אסירים. "עד היום ב"ה לא הייתה שום תקלה, אנחנו מודיעים למשטרה". לדבריו, המקום סגור 24 שעות ביממה, זאת בנוסף לאנשים הנמצאים עם האסיר.

שירות המבחן הגיש אף הוא תסקיר משלים ובו המליץ לבית המשפט לשחרר את ברגר למעצר בית אצל הרב גרוסמן במגדל העמק.

השופט החליט לשחרר את ברגר בתנאים הבאים:

א. ישהה במעצר בית מלא ב'מדרשת הגליל' ברחוב היסמין 8 במגדל העמק. מדובר במדרשה הקשורה לרב יצחק דוד גרוסמן, עימו נפגש שירות המבחן ואשר התייצב לדיון. בתסקיר שירות המבחן נאמר, כי המדרשה מגודרת ויש בה שמירה 24 שעות ביממה. מובהר, כי מדובר במעצר בית מלא, וכי אסור למשיב לעזוב את המקום ולו לרקע.

ב. המשיב יהיה כבול באזיק אלקטרוני.

ג. אחד משלושת המפקחים ישהה ביחד עם המשיב ויפקח עליו במהלך היממה כולה, היינו במשך 24 שעות ביממה. על כל אחד מהמפקחים לחתום ערבות צד ג' על סך 25,000 שקל. המפקחים הם: ישראל ירט, דוד שטרן ושלמה סולומון, המתגוררים ועובדים במדרשה.

בנוסף הוטל על ברגר צו איסור יציאה מהארץ, והוא נדרש לבצע הפקדה של כל הדרכונים שברשותו, להפקיד ערבות על סך 650,000 שקל או ערבות בנקאית בסכום זה. ובנוסף גם התחייבות עצמית על סך 1,000,000 שקל.

אשתו וחתנו של ברגר חתמו על ערבות צד ג' על סך של 250,000 שקל כל אחד.

המשטרה הגישה אתמול בקשה לעיכוב ביצוע למשך 48 שעות, השופט נעתר לעיכוב במידה והמשטרה תגיש ערר תוך 24 שעות. אך בפועל המשטרה לא הגישה את הערר, כך שברגר אמור היה להשתחרר היום בשעות הצהרים. עם זאת, מסיבות שונות ומשונות התעכב השחרור, ורק לאחר השעה 18:30 שוחרר ברגר למעצר בית במגדל העמק עם אזיק אלטרוני זמני.

עו"ד אבי לביא ועו"ד דוד ליבאי המייצגים את ברגר מסרו בתגובה: "כפי שהבטחנו בית המשפט קיבל את עמדתנו לשלוח אותו לחלופת מעצר, ואין לנו ספק כי גם בתיק עצמו עוד יהיו הפתעות רבות לטובה בעז"ה".
ברגר אזיק אלקטורני מרמה מאסר גרוסמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד