כ"א תמוז התשפ"ד
27.07.2024

אזולאי למען הקשישים • "המדינה לא עושה די עבורם"

יו"ר הועדה לפניות הציבור דוד אזולאי ערך סיור בבית אבות 'נווה שמחה' • "מצב הקשישים בעייתי ואני מתכוון לפעול עבורם", הבטיח • צפו בגלריה מהסיור

אזולאי למען הקשישים • "המדינה לא עושה די עבורם"



"מצב הקשישים בישראל בעייתי והמדינה לא עושה די עבורם. אני מתכוון לטפל בסוגיה ולהעלותה על סדר היום", כך אמר יו"ר הוועדה לפניות הציבור חבר הכנסת דוד אזולאי בתום ביקורו במעון ההורים 'נווה שמחה' בירושלים.

למעון ההורים 'נווה שמחה' בירושלים, אחד מבתי האבות הגדולים בארץ, הגיע ח"כ דוד אזולאי כשהוא מלווה בצוותו על מנת להתרשם מקרוב מהפעילות, ולשמוע על מצוקות הקשישים בישראל.

הביקור נפתח במחלקות הסיעודיות והעצמאיות, ובמהלכן סייר חבר הכנסת אזלואי בחדרים, באולמות ובמבואות, פגש בקשישים ובני משפחותיהם ושמע על המצוקות השונות.

הקשישים אותם פגש אזולאי הודו לו על שפינה מזמנו לשמוע את בעיותיהם וסיפרו לו על הפעילויות השונות מהם הם נהנים במסגרת שהותם ב'נוה שמחה'.

בתום הסיור נערכה ישיבת עבודה במשרדי מעון ההורים, בה נכחו בין היתר יו"ר איגוד בתי האבות בישראל, רוני עוזרי, ומנכ"ל מעון ההורים 'נווה שמחה' וחבר הנהלת איגוד בתי האבות הרב מנחם קליין, יחד עם צוות ההנהלה.

בישיבה הודיעו נציגי איגוד בתי האבות בישראל כי הם תומכים ברפורמה אותה מבקש להנהיג סגן שר הבריאות יעקב ליצמן במסגרת הסיעודית בישראל. מדובר ברפורמה שתעשה מהפכה בתחום הסיעודי בישראל, כשכל אדם שיזדקק לטיפול סיעודי במדינת ישראל, יוכל לקבלו ללא ביורוקרטיה מסובכת.

מנהלי בתי האבות העלו בפני יו"ר הועדה לפניות הציבור את הבעיות הביורוקרטיות שעשויות לצוץ בעת ביצוע הרפורמה, וביקשו ממנו לפעול למען ציבור הקשישים בישראל. נציגי איגוד בתי האבות ביקשו כי תוקם ועדה שתקבל מנדט להחליט על הצעדים לביצוע רפורמת הסיעוד, על מנת שקופות החולים לא ינצלו את המצב כדי לטרטר חולים סיעודיים.

כן ביקשו נציגי בתי האבות מח"כ דוד אזולאי כי יפעל לשינוי הקריטריונים במשרד הבריאות בעניין חולים סיעודיים מורכבים שכיום נאלצים לעבור לבתי אבות שונים לאחר שהופכים למורכבים. בפני ח"כ אזולאי הוצגו נתונים שהוכיחו כי אחוזים ניכרים מבין החולים המורכבים שנאלצו לעבור מבית אבות אחד למשנהו, בשל הגדרתם כמורכבים, נפטרו בתוך זמן קצר.

ח"כ דוד אזולאי הודה להנהלת 'נווה שמחה' על האירוח הלבבי, ואמר כי הוא התפעל לראות את ההשקעה והמסירות של הצוות. אזולאי גם הודיע כי בקרוב הוא מתכוון להעלות את הנושא על סדר יומה של הוועדה לפניות הציבור ולדאוג לרווחת ציבור הקשישים.

צפו בתמונות מהביקור:















דוד אזולאי נווה שמחה קשישים סיור מבוגרים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד