כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

תושבי גאולה על עבודות הפיתוח: "לא נרדמים"

תושבים בשכונת גאולה כועסים על עבודות התשתית: "אין אפשרות לנהל שגרת חיים נורמלית" • מנהלי הפרויקט: "הכל למען התושבים. מתייחסים ומטפלים בכל פנייה"

צילום: יעקב נחומי
צילום: יעקב נחומי



תושבי שכונת גאולה בירושלים יוצאים למאבק נגד עבודות התשתית המתבצעות באזור מגוריהם.

לטענת תושבים, מאז החל הפיתוח והשדרוג ברחוב מלכי ישראל בשכונה לפני כחודש, העבודות מתבצעות במשך 24 שעות ביממה. "אין לנו יום ואין לנו לילה", אומרים התושבים המתגוררים בקרבת מקום.

"הוריי כבר לא מעזים לדבר או להתלונן על כך שאין אפשרות לנהל שגרת חיים נורמלית במהלך היום", אומר אחד מבני משפחת ברנשטיין, שהוריו מתגוררים ברחוב, ל'בחדרי חרדים'.

"בלילות הדבר הופך להיות בלתי נסבל. הרעש עוצמתי וכל מי שמתגורר בסביבה - סובל. אנחנו לא אנשי מקצוע שמבינים איך צריכות להתנהל עבודות שכאלו, אבל נראה שהן נמרחות בצורה לא הגיונית".

תושב אחר סיפר כי בני משפחתו עוברים סבל מתמשך במהלך כל שעות היממה. "יש ילדים קטנים בבית והדבר פוגע בניהול חיי היום יום. אחרונה שקלנו לעבור לתקופת זמן לבית של הורי אשתי בירושלים כדי לסיים עם הסבל המתמשך".

במודעות שנתלו היום (ה) ברחבי השכונה, נכתב: "הפקרות!!! עיריית ירושלים החלה לפני כחודש לבצע עבודות שדרוג ברחוב מלכי ישראל שכונת גאולה כאשר עיקר העבודה מתבצעת במשך כל שעות הלילה ברציפות עד שעות הבוקר ללא שום התחשבות בתושבי השכונה.

"דחפורים ענקיים חוגגים בשעות הלילה, חופרים ועוקרים טונות חול ואבנים, בליווי צעקות על הפועלים כמו היה זה באמצע היום רחוק מן היישוב. הסבל של התושבים הגיע ממש לסכנה על חייהם. חודש ימים ללא שעות מנוחה כל הלילה.

"ראשי משפחות העמלים קשה לפרנס את ילדיהם, זקנים, חולים, קשישים וילדים מוטרדים במטרד של זוועה, וכל התלונות והבקשות נענו: יש אישור מהמשטרה - וזהו". בסיום המודעה נכתב: "יהודי! אל תעמוד על דם רעך - פיקוח נפש ממש. על החתום: "תושבי שכונת גאולה".

תושבי השכונה שוקלים לקיים באמצע השבוע הבא הפגנה נגד העבודות.

"למען איכות התושבים"

מדוברות הפרויקט המשולב של עבודות הפיתוח נמסר בתגובה ל'בחדרי חרדים': "עיריית ירושלים מבצעת את פרויקט עבודות התשתית בשכונת גאולה בשיתוף החברות 'עדן' ו'מוריה', בהתאם להנחיות משטרת ישראל ובהתאם לרישיון העבודות.

"עבודות התשתית, מבוצעות למען שיפור איכות חיי התושבים וייעול המערך המסחרי באזור, והן כוללות עבודות לילה שקטות – בכדי לקדם את הליך העבודות באופן ראוי ולאפשר חזרה לשגרת חיים תקינה ומהירה במהירות המירבית.

"קצב העבודות מתקדם באופן חיובי, כאשר נתיב העבודות הנוכחי הולך ונשלם כולל מדרכות וריבוד אספלט מחודש, וביום שני הקרוב יחלו העבודות בנתיב הנסיעה השני, כמתוכנן.

"יש להדגיש כי מהלך העבודות וביצוען מתואם עם המינהל הקהילתי, נציגות התושבים ו'ועד גאולה'. עיריית ירושלים וצוות ההיגוי מתייחסים ומטפלים לכל פנייה או תלונה ביעילות ובהצלחה".
גאולה תשתית עדן מוריה עיריית ירושלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד