כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024

'עצרת' נגד גזירת הגיוס: 'העדה' במאמץ לגייס תמיכה

באשמורת הבוקר הקרובה - אור ליום שני, תתקיים עצרת שמארגנת 'העדה' בככר השבת נגד גזירת הגיוס המרחפת מעל ראשם של רבבות תלמידי הישיבות • בפנים: המודעה

כיכר השבת לפנות בוקר. צילום: יעקב נחומי
כיכר השבת לפנות בוקר. צילום: יעקב נחומי

'העדה החרדית' תקיים באשמורת הבוקר הקרובה - אור ליום שני, עצרת נגד גזירת הגיוס המרחפת מעל ראשם של רבבות תלמידי הישיבות ואברכי הכוללים.

בעצרת יתאספו גברים, נשים וילדים בשעה 4:45 לפנות בוקר. הגברים יתאספו ברחבת כיכר השבת, ואילו הנשים יתרכזו ברחוב עבודת ישראל.

את העצרת יזמה הנהלת 'העדה החרדית', אך היות ומדובר בגזירה על כלל הציבור החרדי, מנסים ב'עדה' לגייס תמיכה. כך הוחתמו על קריאת קודש נגד סכנת הגיוס גם גדולי ישראל מהפלג הליטאי ואדמו"רים.

במכתב שמתפרסם בלוחות המודעות בריכוזי הציבור החרדי בארץ, תחת הכותרת 'עת צרה היא ליעקב - וממנו נוושע', נכתב כי צריך למסור את הנפש, וחלילה לא להתפשר אפילו על יהודי אחד, ומצווה רבה להשתתף בכינוס באשמורת הבוקר.

על המכתב מופיעה חתימת הגר"ש וואזנר, הגר"ח קנייבסקי, הגרמ"צ ברגמן והגר"ש אוירבך, אליהם הצטרפו גם האדמו"רים מטשרנוביל, רחמסטריווקא, לעלוב ופינסק קרלין.

בקרב ראשי הישיבות חתמו על המכתב: הגר"י הלל ר"י 'אהבת שלום', הגר"י עדס ר"י 'קול יעקב', הגרש"י בורנשטיין ראש ישיבת 'קרית מלך', הגר"צ רוטברג ר"י בית מאיר, הגרב"ש דויטש מר"י 'קול תורה' והגרי"א הרשלר מר"י 'בית מתתיהו'.
העדה החרדית כיכר השבת גיוס בחורי ישיבות רבנים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 41 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד