ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

בוליביה: מרד שוטרים אלים • יעקב אסטרייכר בסכנת חיים

אלפי שוטרים בוליביאניים פתחו במרד וחסמו את אספקת המזון לכלא בו מוחזק יעקב אסטרייכר • בני משפחתו: הוא נמצא באזור המסוכן, אנו חוששים לחייו

יעקב אסטרייכר. צלם: abc news
יעקב אסטרייכר. צלם: abc news

התפתחות מסוכנת בפרשת מעצרו של אסיר בוליביה - יעקב אסטרייכר: כ-4000 שוטרים פתחו בהפגנה אלימה סמוך לכלא בו מוחזק אסטרייכר. כתוצאה מכך, לדברי משפחתו, נתונים חייו בסכנה.

ה'מרד' של השוטרים פרץ מול בית הכלא 'פלמוסילה', בו מוחזק אסטרייכר. השוטרים מוחים על שכרם הנמוך ועל תנאי העסקתם, ודורשים את התפטרות הממשלה, ופגישה עם הנשיא אוו מוראלס, המתגורר בארמון הממוקם לא הרחק.

כאחד מצעדי המחאה - חסמו השוטרים את מעברן של משאיות האוכל והאספקה לכלא. לפי דיווחי כלי התקשורת המקומיים, בעקבות חסימת האספקה - ניסו האסירים לפרוץ את גדרות בית הסוהר ובמקום שוררת אנדרלמוסיה.

מדובר בבית כלא הידוע לשמצה גם כך, זאת בשל העובדה שהאסירים הם אלה ששולטים בו, ומידי שבוע נרצחים בתגרות בכלא מספר אסירים, מתוך 3250 האסירים המסוכנים ברובם שכלואים בו.

בני משפחתו של אסטרייכר חוששים לחייו במיוחד, שכן התא בו הוא עצור נמצא בחזית בית הכלא, סמוך לגדרות עליהן מתנהלים הקרבות. בני המשפחה מבקשים להזכיר, כי בשנת 2003 הסתיים מרד דומה ב-19 הרוגים.

בני המשפחה מבקשים להמשיך ולהתפלל עבור יעקב יידל בן שיינדה.
אסטרייכר בוליביה כלא מרד סכנת חיים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד