ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024

השופט נזף במשטרה - ושחרר עצורי המחאה החברתית

עצורי המחאה החברתית הובאו לבית המשפט, על מנת להאריך את מעצרם, אולם השופט נזף: "היה על המשטרה להורות על שחרורם בתחנת המשטרה ולא להביאם לבית המשפט"

עצורים בהפגנה. צילום: פלאש90
עצורים בהפגנה. צילום: פלאש90

אתמול, החל משעה 21:30, יצאו כ-3,000 איש לרחובות תל-אביב, חסמו רחובות מרכזיים, ותוך כדי צעידתם החלו לבצע מעשי וונדליזם, שפכו פחים באמצע הכביש, חרטו על עמודי בניינים, ולבסוף אף שברו ויטרינות של חמישה בנקים.

85 מפגינים נעצרו, מאחר ולטענת המשטרה היו מעורבים במעשי וונדליזם והתעמתו עם השוטרים. עשרות מהעצורים שוחררו הבוקר לביתם.

היום בשעות הצהרים הובאו העצורים שנותרו במעצר לבית המשפט, על מנת להאריך את מעצרם. אולם השופט צחי עוזיאל מבית משפט השלום בתל אביב, שיחרר את העצורים ממעצר, ונימק: "כל המשיבים הם צעירים וללא עבר פלילי ולאף אחד מהם לא מיוחסות עבירות הקשורות לנזק הנטען, שנגרם לבנקים".

כתבי אישום הוגשו נגד 14 משתתפים בהפגנת המחאה. בין האישומים, גרימת נזק לרכוש, תקיפת שוטרים, הפרות סדר והשתתפות בהפגנה בלתי חוקית.

השופט שיחרר את העצורים בתנאים מגבילים: ערבות עצמית בסך 1,500 ₪; איסור להשתתף בהפגנה בלתי חוקית, או שהוכרזה כזו; אסור להתקרב לרחובות המוזכרים בחלק הכללי לכתבי האישום, ברדיוס של 200 מטר, וזאת עד ליום 1.7.12. זאת מלבד אלה שמתגוררים במקום שיקבלו אישורים מיוחדים.

השופט כתב בהחלטתו: "בנסיבות של התיקים בפניי, סבורני כי יש ממש בטענת באי כוח המשיבים כי היה על המשטרה להורות על שחרורם בתנאים או שלא בתנאים, בתחנת המשטרה ולא להביאם לבית המשפט יחד עם בקשה למעצרם עד לתום ההליכים. לא מצאתי כי עובדות כתב האישום הן כאלה המעידות על המסוכנות של המשיבים, שכולם צעירים, ללא עבר פלילי, בעוצמה המצדיקה מעצרם של אלה יום אחד נוסף".

השופט הוסיף וכתב: "חופש הביטוי והזכות להפגין הם זכויות בסיסיות ויש להקפיד שאינן נפגעות. עם זאת, אין המדובר בזכויות בלתי מוגבלות ומי שמבקש לממשן או ליהנות מהן, עליו להקפיד שהוא עושה כן, תוך קיום הוראות החוק ומבלי שיהיה בכך כדי לפגוע בסדר ובביטחון הציבורי או לסכן את קיומו".

המשטרה הגישה בקשה למעצר עד תום ההליכים המשפטיים נגדם, ובקשה זו נדחתה על הסף.
תל אביב עצורים משטרה בית משפט כתב אישום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 18 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד