כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024

הגראי"ל שטיינמן על העצרת נגד הגיוס: "ביטול תורה"

בעקבות הפרסום לפיו כאילו תמך הגר"ח קנייבסקי ב'עצרת אשמורת הבוקר' של 'העדה החרדית' - הבהיר: "תשאלו את הגראי"ל" • הגראי"ל: "אין לבטל תורה בשביל להפגין"

הגר"ח קנייבסקי והגראי"ל שטיינמן
הגר"ח קנייבסקי והגראי"ל שטיינמן

ב'העדה החרדית' נערכים במלוא המרץ ל'עצרת אשמורת הבוקר' נגד גזירת גיוס בני הישיבות ואברכי הכוללים, שתתקיים אור ליום שני בכיכר השבת.

במודעות המכריזות על העצרת, שפורסמו היום (א) בריכוזים החרדיים, מתנוססות בראש הכרזה חתימותיהם של הגר"ש וואזנר והגר"ח קנייבסקי, כאילו הורו להשתתף בעצרת.

אלא שבדיקה מעמיקה מגלה כי לא כך הם הדברים.

הגר"ש וואזנר, אליו הגיעו נציגי המארגנים, התבקש לכתוב מכתב על חשיבות לימוד התורה, ועל האיום הטמון בגזירת הגיוס. הגר"ש נענה לבקשה ויצא נגד הגזירה, ללא שהזכיר אף במילה את העצרת המתוכננת וללא קריאה להשתתף בה.

עם מכתב זה עלו שניים מחשובי ה'קנאים' אל ביתו של הגר"ח קנייבסקי, שהצטרף אף הוא לדברי הגר"ש וואזנר - קראת קודש נגד הגיוס - בלא שהעלה על דעתו כי במכתב ייעשה שימוש לקידום העצרת, שמטרתה המוצהרת הינה זעקה נגד הגיוס, אך מאחוריה מטרות, כאלה ואחרות, של גורמים ב'עדה החרדית' ובשוליים הקיצוניים של הציבור הליטאי.

במהלך היום עלו מספר אנשים להתייעץ עם הגר"ח קנייבסקי - האם לנסוע ולהשתתף ב'עצרת אשמורת הבוקר'? הגר"ח, שלא ידע בעת שחתם מאומה על הכוונה לנצל את מכתבו לטובת קמפיין העצרת, ענה להם באופן ברור ביותר: "תשאלו את ר' אהרן לייב (הגראי"ל שטיינמן. א.כ.) ומה שהוא יגיד - תעשו".

כשבאו אברכים לשאול את פי הגראי"ל עצמו - השיב להם כי הפגנות היו מאז ומתמיד כלי שימוש חיוני בידי 'העדה החרדית', אך מי שיושב ולומד אל לו לבטל תורה, כדי להשתתף בהפגנות.,
שטיינמן קנייבסקי עצרת אשמורת הבוקר העדה החרדית גיוס בני הישיבות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 34 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד