כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

ריבלין לעמיתו ההונגרי: אתה לא רצוי אצלנו

במלאות מאה שנה לחסיד אומות העולם ראול ולנברג תוכנן טקס בכנסת בהשתתפות יו"ר הפרלמנט ההונגרי לאסלו קובר • לאחר שנודע שהאיש נפגש עם סופר אנטישמי הודיע לו ריבלין: "אל תבוא"

רובי ריבלין. צילום: קובי הר-צבי
רובי ריבלין. צילום: קובי הר-צבי

לא בכל יום מעז נציג ישראלי רשמי להודיע ליו"ר פרלמנט כי אינו אורח רצוי בישראל. אבל כשמדובר ביו"ר הכנסת, ראובן רובי ריבלין, הוא אינו נרתע מלעמוד על עקרונותיו וגם במחיר של אי נעימות.

ערב יציאתו לביקור רשמי בגרמניה, הודיע ריבלין למקבילו יו"ר הפרלמנט ההונגרי לאסלו קובר, כי אינו אורח רצוי בישראל בטקס שייערך בכנסת במלאת 100 שנה להולדתו של ראול ולנברג.

בטקס, שייערך באמצע חודש יולי, היה יו"ר הפרלמנט ההונגרי אמור להשתתף כאורח הכבוד לצד יו"ר הפרלמנט השוודי.

מכתבו של יו"ר הכנסת נשלח בעקבות הידיעות על השתתפותו של יו"ר הפרלמנט ההונגרי בטקס לזכר הסופר האנטישמי יוז'ף ניירו שהיה חבר במפלגה האנטישמית "צלב החץ" ההונגרית, ששיתפה פעולה עם הנאצים במלחמת העולם השנייה.

במכתבו החריף כתב ריבלין "אנו המומים מהידיעות שבחרת להשתתף באירוע לזכרו של הסופר האנטישמי יוז'ף ניירו. בכך הצהרת גלויות על הזדהותך עם אדם שמפלגתו, כחלק מהשלטון בהונגריה, שיתפה פעולה עם המרצחים הנאצים בביצוע תכניתם להשמיד את העם היהודי".

בסוף מכתבו, הודיע ריבלין ליו"ר הפרלמנט ההונגרי שהוא איננו אורח רצוי בטקס: "מי שהשתתף באירוע מעין זה איננו יכול לקחת חלק באירוע שמטרתו להוקיר אדם כמו ראול ולנברג, חסיד אומות העולם, סמל של הומניות, שהציל יהודים תוך סיכון חייו, ושמהווה דוגמא למאבק נגד הנאצים ומשתפי הפעולה שלהם, עימם בחרת להזדהות".

ביום ג' הקרוב ייצא ריבלין לביקור רשמי בגרמניה. במהלך הביקור, העומד בסימן היחסים המיוחדים בין ישראל לגרמניה, הוא צפוי להיפגש עם ההנהגה הגרמנית, ובכלל זה, עם נשיא גרמניה יואכים גאוק, קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל, נשיא הבונדסטאג ד"ר נורבט למרט ואישים נוספים.

במסגרת ביקורו יבקר ריבלין באתרים יהודים היסטוריים בברלין ובסביבתה.

עם נחיתתו בגרמניה, יקיים עם נשיא הבונדסטאג טקס זיכרון ברציף 17 בתחנת הרכבת של גרונוולד, משם הובלו 55,000 מיהודי ברלין אל מותם. השניים יניחו זר באנדרטה המוצבת במקום.

בנוסף, יתמקד הביקור בחיזוק הידידות בין שני בתי הפרלמנט. לביקור יתלווה יו"ר אגודת הידידות ח"כ יעקב אדרי (קדימה).

זהו ביקור רשמי ראשון של יו"ר הכנסת בגרמניה מזה 15 שנה.
ראובן רובי ריבלין לאסלו קובר ראול ולנברג יוז'ף ניירו צלב החץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד