כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

מפתחי 'כיפת ברזל' - זוכי פרס ביטחון ישראל

הפרס יוענק לשמונה מפתחים ממפא"ת וחברת 'רפאל' • המערכת המוצלחת פותחה במשך שלוש שנים, ונכנסה לפעילות מבצעית מלאה לפני למעלה משנה

כיפת ברזל בפעולה. פלאש 90
כיפת ברזל בפעולה. פלאש 90

מפתחי מערכת "כיפת ברזל" נבחרו לזוכים בפרס ביטחון ישראל.

הפרס יוענק לשמונה מפתחים ממפא"ת וחברת רפאל. המערכת פותחה במשך שלוש שנים, ונכנסה לפעילות לפני יותר משנה. כבר היום פועלות ארבע סוללות של המערכת, שרשמו הצלחות ביירוט רקטות לטווחים קצרים וארוכים. רק במוצאי השבת האחרונה יירטה המערכת 5 רקטות גראד מעל העיר אשקלון.

טקס הענקת פרס ביטחון ישראל יתקיים במהלך חודש ספטמבר במעמד ראשי מערכת הביטחון.

תהליך הקמת המערכת החל בשנת 2005, כאשר ראש מחקר ופיתוח, תא"ל ד"ר דני גולד, החליט על תוכנית שתכלול מחקר מערכת והדגמת מערכת יירוט.

בשנים שלאחר מכן הוחלט כי חברת "רפאל" תהיה אחראית על הפיתוח ובשנת 2007 החל הפיתוח הרשמי. בשנת 2009 נערכו הניסויים הראשונים ליירוט ועברו בהצלחה, וכאמור, ב-7 באפריל 2011 הפכה המערכת למבצעית בעקבות היירוט המבצעי הראשון שלה.

"כיפת ברזל" הינה מערכת מתנייעת ליירוט רקטות קצרות טווח, הפועלת ביום ובלילה, בכל תנאי מזג אוויר, ומסוגלת להתמודד עם מספר רב של איומים בו זמנית. המערכת מורכבת ממכ"ם חיפוש והנחיה, מרכז בקרה וטילי יירוט. המכ"ם מזהה שיגור של רקטה ומעביר מידע על מסלולה למערכת השליטה והבקרה, המחשבת את מקום הפגיעה הצפוי. אם המיקום מצדיק יירוט, משוגר טיל יירוט כנגד הרקטה. הראש הקרבי של טיל היירוט מתפוצץ בסמוך לרקטה, במקום שבו לא צפוי נזק לצד המיירט.
כיפת ברזל רפא''ל מפא''ת גראד רקטה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד