כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

האלפים זעקו: "נמסור את הנפש נגד גזירת הגיוס" • צפו

באשמורת הבוקר, לבושים שק ואפר, התייצבו אלפי אנשי 'העדה החרדית' בכיכר השבת, לזעוק נגד "גזירת הגיוס" • הגאב"ד: "לא נמכור תורה בכסף" • גלרית ענק • וידאו

האלפים זעקו: "נמסור את הנפש נגד גזירת הגיוס" • צפו
קובי הר צבי

אלפים, ובראשם רבנים ואדמו"רים, השתתפו באשמות הבוקר (ב') ב"עצרת שק ואפר על גזירת הגיוס לשירות צבאי ואזרחי" שהתקיימה בכיכר השבת בירושלים נגד גזירת גיוס בני הישיבות המתגבשת בימים אלו. רובו המכריע של הציבור הליטאי והחסידי נמנע מלהשתתף בעצרת.

סמוך לשעה 5:00 לפנות בוקר, התקבצו גברים וילדים בכיכר, כאשר הנשים התרכזו ברחוב סמוך.

העצרת נפתחה באמירת פרקי תהילים.



בראש העצרת עמדו גאב"ד 'העדה' הגרי"ט וייס, ראב"ד 'העדה' הגר"מ שטרנבוך, הגר"ש אוירבעך, האדמו"ר מתולדות אהרון ועוד.

מיד לאחר אמירת התהילים, לבשו המשתתפים שק נגד מה שהם כינו: "גזירת הגיוס המאיימת על עולם התורה". מאוחר יותר חילקו המארגנים שקיות קטנות ובהם אפר. המפגינים התיישבו על הרצפה והניחוהו על ראשם. גם תקיעת שופר נשמעה כמה וכמה פעמים במהלך העצרת.

עוד בנושא:
הגראי"ל שטיינמן על העצרת נגד הגיוס: "ביטול תורה"

מי שפתח את שורת הנואמים בעצרת היה הרב יהושע לפידות, מפעילי מאבקי הגיוס בשנת תשל"ה. "צריך למסור את הנפש על דבר כזה. זהו איום לא רק על היהדות החרדית בארץ ישראל אלא על היהדות החרדית בעולם כולו", אמר.

גאב"ד 'העדה', הגרי"ט וייס, אמר: "עלינו למסור את נפשנו ולא לסטות מן הדרך. יש דרכים רבות להחריב את הדת בכוח ויש גם דרכים לפתות את לומדי התורה במסלולים שונים. הישיבות הן מגדל האור של היהדות. לא נאפשר לקחת אברכים לצבא או למשטרה. במשך 2000 שנות גלות דגלנו בדרך מסוימת וגם כעת לא נכנע.

"ההורים צריכים לעמוד על המשמר. לא נמכור את התורה בכסף. יש רעיונות שאברכים ישנו את הצבא וילמדו בתוכו תורה, גם לזה אסור לנו להסכים. אנחנו צריכים לשמור על חינוך ילדינו".

ראב"ד 'העדה', הגר"מ שטרנבוך, אמר: "אנחנו החיילים האמיתיים של עם ישראל. חייל שעוזב את משמרתו נחשב לבוגד. גם לנו אסור לעזוב את משמרתנו. רק בזכות לומדי התורה יש עלינו שמירה. הציונים גרשו את הערבים מארץ ישראל, איזו זכות יש להם להפריע ללומדי התורה? התקשורת מלבה את המציאות שצריכים להגיע לפיתויים והסדרים".

הגר"ש אויערבאך אמר בדבריו: "צריך למסור את הנפש נגד גזירה שהיא חלק מהקיום שלנו. אי אפשר לחשוב על מציאות אחרת בדרך של פשרות. צריכים להלחם כפי שנלחמנו לפני 37 שנים. לא ניתן שייכנסו לתוך עולם התורה עם פשרות של מכסות או שיגידו לנו מי עילוי ומי צריך להתגייס. לא ניתן להם דריסת רגל במקום שלנו".

הציבור אמר 'שמע ישראל' וקבלת עול מלכות שמיים יחד עם האדמו"ר מתולדות אהרון.

בסיום העצרת הוקראו מספר החלטות. בין היתר: "המדינה הפכה להיות עבורנו לנטל, צריכים להפרד ממנה. אנחנו לא רוצים להיות אזרחים או לשרת בצבא ומטילים את האחריות על העסקנים החרדים.

"על כל אחד ואחד להלחם בנפשו נגד הגזירה עד כדי מסירת נפש ממש".















































































כיכר השבת העדה החרדית גיוס הגרי''ט וייס הגר''ש אוירבעך

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד