כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024

דורשים על הש"ס • 'דרשו' נערכת לשרשרת סיומים

הכינוס הגדול ב'יד אליהו' • האירוע האנגלי ב'בנייני האומה' • המעמד הייחודי לנשות הלומדים • 'בחדרי חרדים' מציג: כך תציין משפחת 'דרשו' את סיום הש"ס

אלפים באירוע של דירשו . צילום: ארכיון
אלפים באירוע של דירשו . צילום: ארכיון



נותר קצת יותר מחודש ימים עד לסיום הש"ס, אירוע לו מצפים ומייחלים לומדי התורה כל שבע שנים, וההיערכויות השונות לקראת הכינוסים למען לומדי התורה, בעינם.

בארגון "דרשו" עמלים בימים אלו על היערכות מקיפה לקיום מספר רב של אירועים שיתקיימו בו זמנית באותו השבוע, ברחבי הארץ.

ובכן, אלו הם האירועים המתוכננים ב"דרשו" לקראת סיום הש"ס או כפי שהם מכנים זאת, "כינוס עולם התורה".

האירוע המרכזי יתקיים ביום שני י'א אב בהיכלי 'יד אליהו' בתל אביב. שיבוץ המקומות יהיה בשיטת 'כל הקודם זוכה' מקרב רבבות הנבחנים מהיכלי התורה ובשבוע האחרון יצא הארגון בפרסום נרחב של מוקדי הרישום כדי שכל אחד מנבחני 'דרשו' יוכל ליצור קשר, להירשם ולקבל כרטיס לאירוע.

באירוע המרכזי, כאמור, ב"יד אליהו", ישתתפו למעלה מעשרת אלפים בחורי ישיבה ואברכים אשר נמנים על הנבחנים הקבועים במגוון מסלולי הלימוד של "דרשו" בכל ימות השנה, והאירוע יתקיים בהשתתפות מרנן ורבנן גדולי ישראל שליט"א, ראשי ישיבות ורבנים, מוסרי שיעורים ומסיימי הש"ס.

באירוע זה בניגוד לאירועים אחרים, רשימת המוזמנים קבועה ומסודרת, ההזמנות כבר נשלחו לנבחנים שזוכים גם לקבלת טלפון אישי לוודא הגעתם או אי הגעתם, וזאת כדי לפנות את מקומם במידה ולא יגיעו. הטלפונים האישיים כמו גם ההזמנות הרשמיות המחולקות לאירוע המרכזי ב"יד אליהו" נעשים לאור הביקוש העצום שגובר והולך כדי להשתתף באירוע, וזאת בשל העובדה כי מדובר באירוע המרכזי ביותר שיתקיים באזור המרכז, לציבור לומדי התורה מכל רחבי הארץ.

בנוסף לרשימת המשתתפים מקרב גדולי הדור וראשי הישיבות, גורמים הקשורים בהפקת האירוע מספרים כי בכינוס ב"יד אליהו", מתוכננים מספר רב של הפקות מוסיקאליות חסידיות אשר טרם נראו כמותן באירועים המוניים בציבור החרדי, בהקשר זה יוזכר הדיסק החסידי והייחודי אשר הופק לקראת סיום הש"ס, ובו שירים חסידיים ייחודיים שהולחנו, הופקו והופצו, לקראת סיום הש"ס בקרב הציבור.



מאה אלף לומדים

שידורים חיים יועברו מכינוס עולם התורה למוקדי שידור בכל רחבי הארץ, והם מיועדים עבור נשות הנבחנים ואימותיהם של הבחורים הנבחנים בתוכניות בני הישיבות של "דרשו". במוקדים הללו יתקיימו גם הרצאות ושיחות חיזוק מפי רבניות ידועות שם.

במקביל יתקיים אירוע נוסף למחרת, ביום שלישי י"ב אב, עבור דוברי אנגלית הלומדים במסגרות 'דרשו' השונות, באירוע יישאו מדברותיהם גדולי ישראל ומרצים ידועי שם דוברי השפה האנגלית, אשר חלקם יגיעו במיוחד מהארצות שמעבר לים, בכדי לחזק את ידיהם של לומדי התורה, כאן בארץ ישראל. גם האירוע המיוחד למסיימי הש"ס, דוברי האנגלית, יועבר בשידור חי לציבור הנשים במוקד הקרנה מיוחד ובמקום תושמענה גם הרצאות מפי רבניות דוברות אנגלית.

בהמשך הערב של יום שלישי יצטרפו בני משפחת 'דרשו' להמשך השמחה באירוע המרכזי שייערך בירושלים ומתוכנן להתקיים בחניון הגבעה הצרפתית.

ב"דרשו" מספרים כי לאחר בדיקה שנערכה לאחרונה בארגון, עולה כי מאז הקמתו, לפני יותר מ-15 שנים, השתתפו בתוכניות השונות יותר ממאה אלף לומדי תורה, ובארגון נערכים לפתרונות לוגיסטיים מיוחדים בניסיון להביא לאיכלוס של מספר משתתפים מקסימאלי בהיכל 'יד אליהו' ובאירועים הנוספים שיקיימו בעז"ה לכבוד התורה ולומדיה.

דרשו תורה סיום השס בניני האומה יד אליהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד