י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

חודש אחרי האסון: משחזרים 'נסיעת המוות'

צוות חקירה מיוחד משחזר הערב את נסיעתה האחרונה של משפחת אטיאס ז"ל • החוקרים השיגו רכב זהה, שיועמס במשקל דומה, ויסע באותו מסלול בליווי משטרתי

התאונה. צילום: צביקה לבל
התאונה. צילום: צביקה לבל

התאונה הטראגית, בה נהרגו שמונה מבני משפחת אטיאס בסמוך לטבריה, משוחזרת הערב (ב) במסגרת פעילות צוות החקירה המיוחד שהוקם בעקבות התאונה.

קצת יותר מחודש אחרי האסון הקשה - ממנו ניצלה רק רחל בת ה-7 - התייצב צוות בוחנים של הטכניון בצומת גולני בצפון, ומשחזר את נסיעתם האחרונה של בני המשפחה.

במשך שלוש שעות יבצעו אנשי הטכניון, בשיתוף עם הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים והמשטרה, ניסויים שונים, שעשויים להביא לגילויים חדשים שהובילו לתאונה המחרידה או גרמו לקושי בבלימת הרכב.

לצורך הבדיקה גוייסה מיצובישי גרנדיס זהה לרכב בו נסעה המשפחה. הרכב יועמס במשקל זהה לזה שהיה ברכבם של בני משפחת אטיאס, במטרה לדמות ככל האפשר את נסיבות התאונה.

במסגרת הניסוי ייסע הרכב הלוך ושוב לאורך הקטע שבין צומת גולני לעיקולים בפוריה שבמעלה טבריה, שם איבד אב המשפחה את השליטה על ההגה, והרכב דילג מעל לגדר הבטיחות, התהפך לתוך ואדי סמוך, ועלה בלהבות.

ניידת משטרה תלווה את הרכב לאורך מסלול הנסיעה, ואם יהיה צורך - הקטע המדובר בכביש ייסגר לתנועה.

הצוות אמור להגיש את מסקנות החקירה עד סוף חודש יולי.

לפני מספר שבועות חשף העיתון 'ידיעות אחרונות', כי יבואנית מיצובישי הזמינה לפני שנתיים 2000 רכבים מסוג זה לחיזוק שטיחוני הנהג, מחשש שיזוזו ויגרמו לדוושת הגז להיתפס, ובכך יביאו את הרכב למצב של האצה בלתי נשלטת.
אטיאס מיצובישי בר יוחאי טבריה תאונת דרכים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד