כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024

אברכים בצה"ל: "האריכו טירונות בניגוד להבטחות"

לאברכים שהתגייסו למחזור הגיוס האחרון, הבטיח צה"ל טירונות של 3-4 שבועות • להפתעתם הוארכה הטירונות בשבועיים • הסיבה: בניית מאהלים למסתננים

אילוסטרציה. צילום: ארכיון
אילוסטרציה. צילום: ארכיון

חרדים שהתגייסו לצה"ל במסגרות החרדיות ונשלחו לבסיס טירונות למשך 3-4 שבועות, מלינים כי מפקדיהם האריכו את הטירונות בשבועיים.

מדובר באברכים בני 27-33, בעלי משפחות שהפרידה מבני משפחתם לשבועיים נוספים מקשה עליהם.

חרדים שהחלו לעשות את טירונות 02 בתאריך 10/06/12 בפלוגת דורס בבסיס הטירונות ניצנים, פנו ל'בחדרי חרדים' בטענה כי משך הטירונות הוארכה למשך חודש וחצי, בניגוד למסוכם מראש.

מ. חייל חרדי סיפר ל'בחדרי חרדים': "הובטח לכולנו, כי בכל המסלולים המיועדים לחרדים, הטירונות היא בין שלושה לארבעה שבועות, כטירונות כלל צה"לית, (רובאי 02), למי שאינם לוחמים.

"בפועל, הודיע לנו מפקד פלוגה כי מאריכים את הטירונות למשך חודש וחצי, כהוראה מלמעלה שאינה קשורה לבסיס ולא ניתן לשנותה.

"קצין אחר אמר לנו כי הסיבה להארכת הטירונות היא בשל הקפצת מחלקה בפלוגה לבניית אוהלים למסתננים בדרום. מאחר וטקס סיום הטירונות נעשה לכל החיילים יחד, אמרו לנו כי בשבועיים הנוספים ילמדו אותנו מקצועות נוספים.

"החיילים בני 27 עד 33, וחלקם בעלי משפחות בנות שלושה וארבעה ילדים. להתנתק מהמשפחה למשך 3 שבועות זה דבר קשה, גם לנו החיילים ובטח לאישה שנשארת להתמודד לבד עם גידול הילדים. אמרו לנו שמקסימום זה יהיה למשך 4 שבועות, אבל למשך חודש וחצי? זה יותר מידי, ובניגוד למה שסוכם איתנו" מסיים מ. בכאב.

חייל אחר אומר: "האם כך הם רוצים אותנו? אם בגיוס פשוט אי אפשר לסמוך על הצבא, איך המדינה רוצה שנתגייס?. חוסר ההתחשבות הזאת מעוררת תמיהה גדולה על צמרת הצבא, ושאלה גדולה על אופן התנהלותה. בפניות שלנו לאחראים לגיוסים לא התקבלה תשובה".


יוסי כהן פרוייקטור שילוב חרדים בשח"ר אט"ל אומר ל'בחדרי חרדים', כי זה לא הגיוני להאריך כך את טירונות החרדים: "אני זה שיזמתי את הרעיון של טירונות מקוצרת לחרדים, אין להם מה לחפש בשבתות וחגים בבסיס.

"במקרה זה על פי מה שבדקתי, הארכת הטירונות היא למשך חמש שבועות בסך הכל. אך לבעלי משפחות חרדיות זה כבר יותר מידי. ומסיים ואומר "אפעל בכל כוחי לבטל את הארכת הטירונות".

עוד מוסיף כהן ואומר בעקבות נושא גיוס חרדים שעלה לאחרונה לסדר היום "אני לא מגייס אף חרדי שתורתו אומנותו, רק אחד שיצא לעבוד באישור רב לפרנס את משפחתו. השירות נעשה בקרב גברים בלבד, כאשר גם הקצינים רובם חרדים".

הרב שמשון קליין רב חיילי שח"ר, אמר ל'בחדרי חרדים' "זה עתה שמעתי על התקרית. במשך כשנתיים שימשתי כרב בסיס הטכני בחיפה ולא שמעתי על טירונות שנמשכה מעבר לחודש. אפעל לבטל זאת".
צהל חרדים חיילים טירונות שחר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד