ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024

ארבעה 'קנאים' נעצרו והודו: ריססנו גרפיטי ב'יד ושם'

בדירות החשודים נתפס חומר רב בגנות המדינה והציונות לצד דגלי אש"ף ותרסיסי צבע • הודו בריסוס הגרפיטי ב'יד ושם' ובאנדרטאות בקעת הירדן וגבעת התחמושת • צפו

כתובות הנאצה, צילום: קבוצת העיתונאים רוטרניק
כתובות הנאצה, צילום: קבוצת העיתונאים רוטרניק



לאחר חקירה מאומצת, הצליחה היחידה המרכזית (ימ"ר) של מחוז ש"י לעצור 3 חשודים בריסוס כתובות נאצה באתר יד ושם, גבעת התחמושת ובאנדרטאות בבקעת הירדן.

החשודים, תושבי ירושלים, אשדוד ובני ברק בני 18, 26, 37, נעצרו בשעות הלילה והובלו לחקירה בימ"ר ש"י. במהלך המעצרים בוצעו חיפושים בדירות החשודים ונתפס חומר רב בגנות הציונות ומדינת ישראל וכן דגלי אשף, תרסיסי צבע וחומרי החשודים כדברי הסתה שונים על מחשבים.

החשוד המרכזי הוא תמהוני, סיקריק ואלים, שמעורב עד צוואר בפרשיות שונות ומסובכות, הקשורות לחיים האלימים של החרדים הקיצונים.

ראשי הסיקריקים במאה שערים ובבית שמש נוהגים "לשכור שירותיו" מעת לעת. הוא היה מעורב בהפגנות הקברים, באלימות בבתי וורשה, בריסוס על נשים חרדיות, וכעת בריסוס שזעזע את המדינה.

כאמור, המשטרה עצרה עוד שני חשודים עימו. שמותיהם ותמונותיהם יפורסמו בהמשך. כמו כן ממשיכה המשטרה במרדף אחר חשוד נוסף.


החשוד המרכזי זורק אבנים בבתי ורשה

כזכור, בתאריך 19.4.12 ריססו אלמונים גרפיטי על 3 אנדרטאות לזכר חללי צה"ל ועל ואנדרטת השוטרים שנרצחו בבקעת הירדן, ובמהלך החודש רוססו כתובות הנאצה ביד ושם.

מפקד המחוז ניצב עמוס יעקב הנחה את מפקד היחידה המרכזית של מחוז ש"י סגן ניצב חיים ניסים לפתוח בחקירה מאומצת לגילוי החשודים במעשה.

במהלך הלילה בוצעה חקירה ראשונית גלויה והמעורבים בפרשה הודו בביצוע הגרפיטי באתר יד ושם ובאנדרטאות בבקעת הירדן וכן הודו בביצוע הגרפיטי בגבעת התחמושת בוקר יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל.

החשודים יבאו סמוך לשעה 14:00 להארכת מעצר בבית משפט השלום בירושלים.

יו"ר יד ושם, אבנר שלו, התייחס למעצרם של השלושה: "אנו מעריכים את עבודת המשטרה שפעלה במהירות וביעילות. אני סבור שחשוב היה שנדע מה זהותם של מרסיסי הכתובות. מדובר באנשים קיצונים, חרדים אנטי ציונים, שנמצאים בשולי החברה ואינם מעידים על הרוב שמכבד את זיכרון השואה.

"אין ספור התגובות שקיבלנו, מהארץ ומהעולם, שהביעו הסתייגות ושאט נפש, מעידות כי המעשה המעוות פגע ברבים ואני מקווה שבית המשפט ימצה את הדין עם העבריינים".

"היררכיה ברורה"

בשעות הצהריים המוקדמות נעצר חשוד רביעי במעורבות בריסוסי הגרפיטי.

פקד דודי אסרף, דובר משטרת מרחב ש"י, מסר ל'בחדרי חרדים' כי סמוך לשעה 12 נעצר בחור ישיבה בן 18 תושב העיר בני ברק, הלומד בישיבה בירושלים בחשד למעורבות במעשה.

חשוד חמישי צפוי להיעצר בזמן הקרוב.

החשודים אינם מוכרים למשטרה.

ניצב עמוס יעקב, מפקד מחוז ש"י, אמר בתדריך מיוחד: "בחוליה הזו הייתה היררכיה ברורה, ומה שמאפיין את הפעילות הייתה אידיאולוגיה אנטי-ציונית. לאחר שראו שהשחתת האנדרטה בבקעת הירדן לא קיבלה את הפרסום 'הראוי' לדעותיהם, הם בחרו לפגוע באתר 'יד ושם', שנחשב כמוסד ציוני אליו מגיעים כל שועי הארץ. הם רצו לזעזע את הציבור ולעלות את הנושא לסדר היום. הם הבינו שברגע שיפגעו ב'יד ושם' הם יקבלו את הפרסום אותו הם מבקשים להשיג".

לדברי המשטרה, המעורבים בפרשה, המכנים את עצמם "יהודי פלסטין", הודו במעשים ואף אמרו כי פעלו מתוך שנאה לישות הציונית ולמדינה. הם יובאו היום לדיון בהארכת מעצרם בבית משפט השלום בירושלים.

יו"ר יד ושם אבנר שלו, התייחס למעצר ואמר: "אנו מעריכים את עבודת המשטרה שפעלה במהירות וביעילות. אני סבור שחשוב היה שנדע מה זהותם של מרסיסי הכתובות. מדובר באנשים קיצונים חרדים אנטי ציונים שנמצאים בשולי החברה ואינם מעידים על הרוב שמכבד את זיכרון השואה. אין ספור התגובות שקיבלנו מהארץ ומהעולם, שהביעו הסתייגות ושאט נפש מעידות כי המעשה המעוות פגע ברבים ואני מקווה שבית המשפט ימצה את הדין עם העבריינים".

ראש העיר ירושלים מברך את משטרת ישראל על נחישותה בתפיסת חשודים בריסוס כתובות נאצה ביד ושם ובגבעת התחמושת. "יש למצות עמם את הדין במהירות ולהעביר מסר ברור של אפס סובלנות לכל ביטוי של אלימות, גזענות וונדליזם".
יד ושם נאצה חשודים עצורים בית משפט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 102 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד